۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۵۸۲۹۷
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان:

ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر در مکتب اسلام علم، جهاد و تقوا است

ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر در مکتب اسلام علم، جهاد و تقوا است
حجت الاسلام جمشیدی گفت: ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر در مکتب اسلام علم، جهاد و تقوا است که هر سه مورد در شهید رئیسی وجود داشت و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان به آنها تصریح نمودند که «عالمِ مجاهدِ مخلص».

حجت الاسلام یزدان جمشیدی، در مراسم عزاداری شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، در مجتمع الزهرا (ع) سمنان، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت بالاخص سیدالشهدای جبهه خدمت گذاری به مردم، شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ملاک و معیار برتری انسانها در مکتب اسلام را برشمرد و گفت: مکتب اسلام بسیاری از قواعد و قوانین و معیارهای عصر جاهلیت را بر هم زد و قاعده جدیدی وضع کرد. از جمله این ملاک های مهم ملاک برتری انسانها نسبت به یکدیگر است. در عصر جاهلیت ملاک حسب و نسب و پست و مقام و اندازه ثروت بود اما مکتب اسلام چند معیار مهم را به عنوان ملاک برتری انسانها معرفی نموده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان تصریح کرد: اولین ملاک برتری انسانها در مکتب اسلام علم است. طبق آیه قرآن دو گروهِ اهل ایمان و اهل علم در آخرت و دنیا دارای درجاتند. آموختن علم در این مکتب اهمیت زیادی دارد که طلب علم را فریضه برای انسان قرار داده اند و آموختن علم را محدود به جغرافیای خاص نکرده و مهمترین معجزه پیامبر ما، کتاب است. از ویژگی های مهم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی علم بود که مقام معظم رهبری به آن تصریح کردند.

وی با بیان اینکه شهید خدمت همه جا خودش را طلبه معرفی و افتخار می کرد. همه شئونات طلبگی را در تمام مقامات و مسئولیت های مختلف رعایت می کردند، افزود: یکی از شئونات این است که هر چه درباره دین به مردم می گوییم اول در درون خودمان محقق کنیم. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دین داری محض را درون خودش محقق کرده بود. دومین شان اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تمام مسئولیت ها و مشغله ها اهل تبلیغ بود. سومین شان ورود یک لایه جدید در حکمرانی اسلام و توجه به مردم بود. چهارمین شان نقطه هویتی انقلاب و گره زدن دین به سیاست بود.

حجت الاسلام جمشیدی ملاکهای برتری انسانها در مکتب اسلام را برشمرد و بیان داشت: دومین ملاک برتری، جهاد در راه خداست. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دوگانه خدمت به خلق و نشستن در عزلت و خلوتگاه با خدا، راهی را رفت که اهل بیت علیهم السلام طی کرده بودند و این دو را با هم جمع کرد. سومین ملاک برتری انسانها بر یکدیگر در مکتب اسلام، تقوا است. شهید خدمت ملاک تقوا را در همه شئونات حفظ کرد و به آن پایبند بود.

ارسال نظرات