۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۵۸۰۰
آیت الله مصباح یزدی:

بالاترین جهاد در کشور جهاد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، گفت: غربی ها امروز به حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین ترویست می گویند اما موساد که علنا اقدام به ترور می کند از این قاعده آنها مستثنی شده است.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، روز جمعه در همایش ناظرین انتخابات استان قم که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، برگزار شد، با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین فلسفه خلقت شیاطین پرداخت و گفت: طبق آیات و مبانی اسلامی هر پیامبری داری دشمنانی است و وجود شیاطین در عالم هستی ملحوظ و حساب شده است.

وی با اشاره به ترفندهای شیاطین برای فریب انسان ها ابراز داشت: یکی از راه های فریب توسط شیاطین، بکار بردن مفاهیم بجای ضد آن است و در این راه آنقدر اصرار و پافشاری می کنند که مردم آن موضوع را باور کنند که حقیقت است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیاطین انسانی با بهره گیری از مقالات زیبا و جذاب در صدد تاثیرگذاری بر افراد و جامعه هستند و در این راه از تمامی اصول روانشناسی و روانشناختی نیز بهره می گیرند.

وی تاکید کرد: اینها به اندازه ای روی حرف های پوچ و بی اساس پافشاری و اصرار می کنند تا بالاخره حرف و گفته آنها در جامعه و مخاطب اثر کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، در ادامه با بیان اینکه اکثر فسادهایی که در تاریخ اتفاق افتاده است بواسطه جنگ نرم و تبلیغات بوده است خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین شیوه های اینها عوض کردن جای مفاهیم ارزشی و ضد ارزشی است به طور مثال جای ظلم و عدالت را عوض کرده و از این طریق به مقاصد خود دست می یابند.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: حسن عدل و قبح ظلم از جمله مسائل مورد قبول و اتفاق همه جوامع است، اما اینها با شگردهای مخصوص کاری می کنند که جای این دو تغییر پیدا کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، گفت: حتی بر اثر تبلیغات آنان کار به جایی می رسد که افرادی که از آنها انتظار است اصلاح کننده و طبیب باشند خود درد افزا می شوند و آنها هم جای ظلم و عدل را اشتباه می گیرند.

استاد حوزه علمیه قم درادامه با اشاره به مساله ارث زن و مرد در اسلام از برخی اظهار نظرها در این راستا انتقاد کرد و گفت: برخی ها هستند که می گویند تفاوت ارث زن و مرد در اسلام عادلانه نیست در حالی که توجه ندارند انبیا الهی این موضوع را با در نظر گرفتن تمام جوانب و ابعاد آن سنجیده اند.

وی با ارائه استدلال های منطقی و اصولی در اثبات تفاوت ارث زن و مرد از دیدگاه اسلام، این تفاوت را عین عدالت دانست و ابراز داشت: در اجتماع، عملا مردها بیشتر به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی می پردازند و بار زندگی بیشتر بر دوش آنها است و زنان نقش کمتری در اجتماع دارند، هر چند منعی هم در این راستا ندارند و وقتی مجموعه عوامل در کنار هم قرار گیرد مشخص می شود که تفاوت ارث زن و مرد عین عدالت است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، اضافه کرد: شیاطین از همین نقاط شبهه ناک استفاده کرده و دست به تغییر مفاهیم می زنند و ما مشاهده می کنیم که در قرن اخیر بسیاری از غربی ها با بهانه کردن مسائلی همچون حقوق بشر، کرامت انسانی، آزادی و عدالت اهداف و مقاصد خود را به پیش می برند.

وی گفت: غربی ها امروز به حزب الله، حماس و جهاد اسلامی فلسطین ترویست می گویند اما موساد که علنا اقدام به ترور می کند از این قاعده آنها مستثنی شده است و این اقدامات از دید آنها عملیات تروریستی نیست.

استاد حوزه علمیه قم مبارزه با بازی های شیاطین انسی را لازم دانست و تاکید کرد : امروز یکی از سالت های اساسی انقلاب اسلامی مبارزه با بازی های شیاطین و مبارزه فرهنگی با آنان است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، اضافه کرد: ما همان گونه که در مقابل تهاجم نظامی دشمنان باید مسلح و آماده باشیم در برابر هجوم فرهنگی دشمنان نیز باید هجوم فرهنگی داشته و با برنامه ریزی مناسب توطئه های آنان را خنثی سازیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بالاترین جهادی که امروز در جامعه واجب است این است که جهاد فرهنگی داشته باشیم و باورهای اسلامی و اعتقادی جوانان را ارتقا بخشیم تا فریب ترفندهای دشمنان را نخورند و در دام نقشه های دشمنان که از عناوینی همچون: آزادی، دمکراسی وحقوق بشر نیفتند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، تاکید کرد: ما امروز در کنار جهاد سیاسی و اقتصادی و نظامی، باید در عرصه های فرهنگی و فکری نیز جهاد و همت کنیم و جوانان خود را از نقشه های دشمنان آگاه سازیم.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی مفهوم جهاد در کشور زنده شد و بعد متوجه شدیم که جهاد تنها جهاد در عرصه نظامی و اقتصادی و سیاسی نیست و امروز بالاترین جهاد در کشور جهاد فرهنگی و فکری است.

این محقق برجسته حوزه علمیه ابراز داشت: اول ما باید در فکر دیگران اثر کنیم و همچنین مرقب اندیشه های جوانان خودمان نیز باشیم و بعد با هجوم بردن به افکار بیگانه آنها را رسوا کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در پایان تاکید کرد: ما باید به فرهنگ اسلامی خود افتخار کنیم نه اینکه در برابر دیگران خود را ببازیم. /924/پ202/ج


ارسال نظرات