۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۵۷۰۳۷
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قم:

۷۰ درصد مشکلات مدارس، مسئله نگهداری تجهیزات از سوی مدیران است

۷۰ درصد مشکلات مدارس، مسئله نگهداری تجهیزات از سوی مدیران است
اجتهادی گفت: ۷۰ درصد مشکلات مدارس، مسئله نگهداری تجهیزات و توجه به موضوعات بسیار کوچک از سوی مدیران مدرسه و ناحیه مربوطه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد رضا اجتهادی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس برگزار شد، با اشاره به این که مجمع خیرین مدرسه ساز ازسال ۱۳۷۷ شکل گرفت اظهار داشت: خیرین در عرصه مدرسه سازی در استان قم مشارکت بی نظیری دارند و در کنار دولت در این عرصه مهم فعال هستند.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم بیان کرد: در دوره جدید مدیریتی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم تلاش شده تا به موضوع معماری اسلامی ایرانی مدارس توجه ویژه ای شود.

وی افزود: تعداد ۳۰۵ هزار دانش آموز در حدود ۷۰۰ فضای آموزشی استان در حال تحصیل هستند که نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس درحال فعالیت است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم ادامه داد: مدارسی که تازه احداث می شوند نباید تنها برای دانش آموزان و در ساعت های محدود حضور آنان در مدارس باشند و موضوع چند کاربری بودن مراکز آموزشی در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قم است تا فضاهایی همانند مسجد مدرسه برای اهالی محل نیز قابل استفاده باشد.

اجتهادی با بیان این که افزایش جمعیت دانش آموزان و بالا رفتن آمار مهاجرین و دانش آموزان اتباع خارجی فقط سرعت عقب افتادگی کاهش می یابد بیان داشت: نزدیک به ۴۰ هزار دانش آموز اتباع در استان درحال تحصیل هستند؛ لذا حضور اتباع و لزوم ارائه خدمات آموزشی از دیگر مسائلی است که ما در تامین فضای آموزشی با آن مواجه هستیم.

م/

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به مشکلی جدی مدارس آموزش و پرورش در زمینه هزینه های نگهداری و تجهیزات مدارس خاطرنشان کرد: به طور قطع می توان گفت که اصولاً ۷۰ درصد مشکلات مدارس، مسئله نگهداری تجهیزات و توجه به موضوعات بسیار کوچک از سوی مدیران مدرسه و ناحیه مربوطه آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر مدیران مدارس اهتمام لازم برای استفاده مناسب از تجهیزات مدارس را داشته باشند، در بسیاری از مواقع از به وجود آمدن آسیب های جدی به مدارس جلوگیری می شود.

اجتهادی با اشاره به این که در زمینه آسفالت مدارس هیچ مشکلی نداریم بیان داشت: مدارسی که مشکل آسفالت سطوح دارند می توانند با مراجعه به اداره کل نوسازی مدارس، اقدامات لازم را پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت اداره کل نوسازی مدارس در حوزه کمک به تهییه تجهیزات مدارس، اظهار داشت: متاسفانه میزان بودجه های اختصاصی به اداره کل نوسازی مدارس هرچند از قبل بیشتر شده؛ اما باز کفاف همه مشکلات را نمی دهد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه ساخت کلاس در مدارس اظهار داشت: امروز بالای ۳۵۰ کلاس مدرسه استان قم درحال ساخت است و ان شاءالله تا پایان سال همه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجتهادی با اشاره به دو شیفته شدن برخی از مدارس اظهار داشت: طبق سند تحول آموزش و پرورش دو شیفت بودن مدارس تخلف است؛ مگر برخی از مدارس که شرایط خاصی دارند.

ارسال نظرات