۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۵۵۹۵۰
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

دال مرکزی گفتمان رهبر معظم انقلاب تمدن اسلامی است

دال مرکزی گفتمان رهبر معظم انقلاب تمدن اسلامی است
رئیسی با اشاره به ضرورت تلاش همه مجموعه‌ها برای دست‌یابی به اهداف عالی انقلاب اسلامی گفت: دال مرکزی گفتمان رهبر معظم انقلاب، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و یک بخش مهمی از تمدن اسلامی هم فقه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمنان رئیسی در جمع محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آفت برخی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی فروکاهی رویکرد اسلامی به رویکرد فقهی صرف است و این رویکرد ممکن است نوع نگاه به مسائل را محدود کند، در حالی که باید از همه ظرفیت‌های  اسلامی در حوزه حکمرانی و حل مسائل کشور استفاده شود.

وی با اشاره به گزارش های محققان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و فعالیت گروه های علمی این مرکز تصریح کرد: به عنوان یک محقق که در برخی نهادها با رویکرد اسلامی مانند مرکز مطالعات شهرداری تهران و معماری اسلامی و دانشگاه قم حضور داشتم، با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس احساس قرابت دارم و دست نیاز به سمت این مرکز در حوزه تقنین دراز می کنم و بر این باور هستم که این مرکز می تواند کمک کار خوبی برای نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی در مسیر استفاده از ظرفیت های  فقه و سایر رویکردهای کلان اسلامی در قانونگذاری باشد.

دکتر رئیسی تصریح کرد: از آنجا که ظرفیت نمایندگان از نظر زمان محدود ولی از بعد فعالیت جامع و فراگیر است، مراکزی مانند مرکز تحقیقات اسلامی مجلس که در عرصه های مختلف فعالیت دارند، می توانند نمایندگان را در مسیر خدمت به نظام و مردم یاری دهند.

او یادآورشد: از ظرفیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به نحوه شایسته ای استفاده خواهیم کرد چرا که از نظر گفتمانی، رویکرد کلی و جهت گیری نیازمند استفاده از این ظرفیت ها هستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که رویکرد تمدنی به عنوان اهداف عالی انقلاب اسلامی مورد توجه رهبر معظم انقلاب است باید با جدیت همه ظرفیت ها را درگیر این مباحث کنیم.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه رای مردم در این دوره از انتخابات به منتخبانی که رویکرد تمدنی را  به عنوان شعار انتخاباتی مطرح می کردند، معنا دار بود، بیان داشت: مردم عزیز ما هر چند گلایه هایی دارند ولی دلداده انقلاب هستند و در صحنه های مختلف مانند راهپیمایی و انتحابات ها در صحنه هستند و قطعا رویکرد انقلاب را می خواهند و ما به عنوان خادمان این مردم باید همه تلاش های خود را برای رفع مشکلات آنها به کار گیریم.

دال مرکزی گفتمان رهبر معظم انقلاب تمدن اسلامی است

وی تصریح کرد: به عنوان نماینگان مجلس هم در بعد تقنین، هم نظارت و اجرا باید این رویکرد را به درستی جلو ببریم.

در این نشست جانشینان و دبیران گروه های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گزارشی از فعالیت های مرکز را ارائه دادند.  حضور در بیش از دو هزار جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس، تهیه و انتشار 900 گزارش علمی، برگزاری چهار کنفرانس بین المللی فقه و قانون و پنج دوره مدرسه پارلمانی، انتشار 42 شماره فصلنامه دین و قانون و 32 عنوان کتاب، تهیه پیش نویس های قانونی، ارتباط مستمر با حوزه ها و دفاتر مراجع تقلید بخشی از گزارش های پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این عرصه بود.

ارسال نظرات