۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۹۴۸
رئیس دانشگاه معارف اسلامی:

جایگاه علمی رهبر معظم انقلاب مغفول مانده است

جایگاه علمی رهبر معظم انقلاب مغفول مانده است
حجت الاسلام شاکری از برگزاری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای ویژه اساتید معارف اسلامی دانشگاه ها در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد با اشاره به این که هدف دانشگاه معارف تربیت نیرو و تدوین کتب لازم برای دانشگاهیان است اظهار داشت: تلاش ما در این راستا این است تا از ظرفیت‌های اساتید استفاده کنیم. اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به مغفول ماندن جایگاه علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از موضوعات علمی همچون اندیشه‌های قرآنی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد تنها به جنبه‌های سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه دارند و از دیگر جنبه‌های علمی ایشان غفلت شده است و باید اندیشه‌های رهبری معظم در عرصه‌های مختلف برای افراد جامعه رسانده شود.

حجت الاسلام شاکری بیان داشت: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

وی با اشاره به این که تشکیل کمیته ویژه اساتید معارف اسلامی یکی از پیشنهاد‌هایی است که توسط دانشگاه معارف داده شد ابراز کرد: الحمدالله این کمیته تشکیل شد و در پیام رسان‌های مختلف اساتید بسیاری با دانشگاه مرتبط شدند و به منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به ارسال آثار فراوان به همایش بیان داشت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲۰۰مقاله به کمیته ویژه اساتید معارف اسلامی ارائه شده است و تلاش کردیم مقالات را در ۵ حوزه مدرسی قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، انقلاب و نظام اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه این همایش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد بیان داشت: مهمانان ویژه این همایش آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

ارسال نظرات