۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۵۴۶۹
وزیر دادگستری:

اصلاح و تربیت در زندان‌ها باید بر مبنای اصول اعتقادی و فضایل دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری در بابل گفت: اصلاح و تربیت در زندان‌ها باید بر مبنای اصول اعتقادی و فضایل دینی باشد تا ‌با سرمنشا قرار دادن اصول اعتقادی به سرمنزل واقعی نزدیک شویم.
وزير دادگستري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، سید مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری، در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه از قسمت‌های مختلف از جمله اندرزگاه‌ها، بهداری، مجتمع فرهنگی، آموزشی، باشگاه ورزشی و دیگر امکانات رفاهی و تأسیساتی زندان شهرستان بابل بازدید کرد و زندان بابل را به لحاظ وسعت و فضا و زیباسازی بندها یکی از زندان‌های مطلوب کشور دانست.

وزیر دادگستری در نشست با مددجویان زندان بابل گفت: عقل و هوای نفسانی دو عنصر در وجود انسان هستند که پیروی از عقل به خیر و پیروی از هوای نفسانی به شر پایان می‌یابد، شناخت خیر و شر بر عقل استوار است و دعوت به خیر از عقل بر مى‏خیزد، کسى که به خیر عمل نکند با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: تمام فتنه‌ها از طریق هوای نفسانی برمی‌خیزد و منشأ تمام ناهنجاری‌ها را اگر بررسی کنیم مطمئناً به ریشه‌های هوای نفس خواهیم رسید و تاریک‌ترین حجاب میان خدا و بنده را هوای نفس خواند. 

بختیاری خطاب به مددجویان گفت: نمازهای خود را کاملاً با توجه و حضور قلب و دقت کامل بخوانید؛ زیرا نماز بزرگ‏ترین عامل بازدارنده از کژی‌ها است و میزان قبولی نماز هر کس متناسب با قوت بازدارندگی آن از فحشا است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اصلاح و تربیت در زندان‌ها باید بر مبنای اصول اعتقادی و فضایل دینی باشد اگر اقدامات فرهنگی زندان‌ها به این سو کشیده شود می‌توان با سرمنشا قرار دادن اصول اعتقادی به سرمنزل واقعی نزدیک شد و به اهداف سازمانی جامه عمل پوشید.

وی خاطر‌نشان کرد: در ترک گناه با نفس خویش دست و پنجه نرم کنید تا کشاندن آن به سوی طاعات و عبادات بر شما آسان شود.

بختیاری تقوا را اساس تمام ارزش‎های اسلامی و انسانی دانست و افزود: هیچ عمل و کوششی بدون آن ارزش ندارد و در پیشگاه خداوند متعال پذیرفته نیست.

وزیر دادگستری در بازدید از زندان ساری نیز تغییرات در بخش‌های مختلف زندان را کاملاً محسوس عنوان کرد و افزود: حرکت به سوی پیشرفت و سازندگی در عرصه‌های فرهنگی، حرفه‌آموزی و روان درمانی دارای خروجی‌های ارزشمندی بوده و این اقدامات بیانگر حضور مدیریت توانمند و میزان تعامل و هماهنگی نیروهای زحمتکش و پر تلاش زندان مرکزی شهرستان ساری است./950/د102/س
ارسال نظرات