۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۵۴۶۱۵

توضیحات استاد پناهیان پیرامون اظهارات جنجالی اش در برنامه «ماه من» + فیلم

توضیحات استاد پناهیان پیرامون اظهارات جنجالی اش در برنامه «ماه من» + فیلم
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر جمله ای را باید در فضای سخن تفسیر و تحلیل کرد، گفت: اگر ما بخواهیم جمله ای را جدا کرده و بر اساس آن حکم کنیم اشکالات زیادی بر آن وارد می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کلیپی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در برنامه سحرگاهی «ماه من» شبکه سه سیما درباره ویژگی‌های نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) به صورت تقطیع شده در فضای مجازی منتشر و در حال دست به دست شدن است که مورد سوء استفاده قرار گرفته و با واکنش هایی روبرو شده است.
 
اما اصل ماجرا چیست؟
 
سحر بیست و ششم ماه رمضان در برنامه سحرگاهی «ماه من» حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه سلسله مباحث «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقی است؟» حدود ۲۲ دقیقه به مسئله حسادت معنوی می پردازد و بحث حفظ حساسیت و دقت پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) در قبال بیت المال را مطرح می کند که متأسفانه در کلیپ جنجالی منتشر شده با تقطیع صحبت های او این گونه به مخاطب القاء می شود که به نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) توهین شده است، در حالی که حاج آقای پناهیان بحث را براساس سیر تاریخی و مظلومیت امیرالمومنین(ع) مطرح می کند.
 
توضیحات استاد پناهیان پیرامون اظهارات جنجالی اش در برنامه «ماه من»
 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره اظهارات جنجالی اش در شبکه سوم سیما و برداشت های ناصواب از این اظهارات، گفت: از همه منتقدان دلسوز تشکر می کنم و معلوم است که مملکت ما طرفدار اهل بیت(ع) است.
 
وی ادامه داد: همه عباراتی که بنده می گفتم از جانب حسودانی بود که به امیرمؤمنان(ع) حسادت داشتند و ولایت و سخت گیری های ایشان را برنمی تافتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه من در مقام تبیین «چرایی شدید بودن حسادت معنوی» مباحث بسیاری را مطرح کردم، تأکید کرد: من عبارات زیادی از جانب حسودان به امیرمؤمنان(ع) مطرح کردم که اگر هر کدام را تقطیع می کردند می توانستند استفاده های ناصوابی از آن داشته باشند.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هر جمله ای را باید در فضای سخن تفسیر و تحلیل کرد و اگر ما بخواهیم جمله ای را جدا کرده و بر اساس آن حکم کنیم اشکالات زیادی بر آن وارد می شود؛ حتی اگر این کار را با آیات قرآن هم انجام دهیم نیز می توان اشکالات زیادی بر آن وارد ساخت.
 
تعداد بازدید : 802
 
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در برنامه سحرگاهی «ماه من» شبکه سه سیما به سلسله مباحثی با عنوان «آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقی است؟» می پردازد که برای دسترسی به محتوای آن می توانید به کانال https://eitaa.com/panahian_ir در پیام رسان ایتا و یا پایگاه http://panahian.ir مراجعه کنید.
ارسال نظرات