۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۵۴۳۰
آیت الله علوی گرگانی:

جوانان راه سعادت را از بزرگان و علما بیاموزند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت ارتباط داشتن جوانان و نوجوانان با بزرگان و علما و کسب معارف اخلاقی از محضر این بزرگواران تاکید کرد.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با برخی از جوانان کانون های فرهنگی و هنری شهر کرج، با قرائت آیات و روایاتی به اهمیت مساله علم آموزی جوانان اشاره کرد و گفت:با توجه به مقطع سنی جوانان، بهره گیری آنان از مواعظ و نصایح بزرگان و علما در زندگی فردی و اجتماعی آنان نقش بسیار مهمی را خواهد داشت.

وی دیدار جوانان با روحانیان، علما و بزرگان را بسیار مهم و دارای آثار روحی و روانی فراوان توصیف و خطاب به جوانان حاضر در جلسه تصریح کرد: از آغاز زندگی خود سعی کنید با برقراری ارتباط با بزرگان و علما از وجود این بزرگواران نهایت استفاده را ببرید.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جوانان قدر فرصت جوانی خود را باید بدانند تاکید کرد: جوانان و نوجوانان راه سعادت و خوشبختی خود را باید در دامان و محضر بزرگان و علما بیاموزند و از وجود این بزرگواران استفاده بیشتری بکنند.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با تاکید بر اینکه مسلمانان باید آیات و روایات را نصب العین خود قرار دهند گفت: تعلیم و تعلم، صبر و حلم، عمل کردن به آموزه های دینی، پیروی از حق و داشتن تقوا و معصیت نکردن از جمله اصولی است که نوجوانان و جوانان باید خود را به آن مجهز کنند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و بر ضرورت استفاده جوانان از فرصت و نیروی جوانی برای تحصیل و کسب ایمان تاکید کرد.

این استاد حوزه علیمه قم، اسلام را دین حق دانست و تاکید کرد: جوانان و نوجوانان باید سعی کنند جوانان و پیروان دیگر مذاهب را با اعمال و رفتار خود به دین مبین اسلام دعوت کنند.

آیت الله علوی گرگانی همچنین از تقوا به عنوان کنترل کننده تمام اعمال انسان یاد کرد و گفت: تقوا مثل دستگاه تنظیم کننده ای است که انسان را به کارهای خوب امر و از کارهای زشت و ناپسند نهی می کند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات