۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۵۳۷۰۹
حجت الاسلام قاسمیان مطرح کرد؛

دشمن شناسی از منظر رهبر معظم انقلاب

دشمن شناسی از منظر رهبر معظم انقلاب
رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی دعوت به بصیرت و جلوگیری از فساد را دو ویژگی حکمرانان دینی برشمرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حکمرانی اسلامی دنبال فساد نیست، منطق جمهوری اسلامی مانند منطق امام حسین علیه السلام است و برای اصلاح امت قیام می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با تبیین آیه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا و َیُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ» در تفسیر رهبر معظّم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این آیه در مورد لدود‌ترین و لجوج‌ترین انسان‌ها نازل شده است.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افزود: این آیه اشاره دارد که کسانی در دنیا حرف‌های دلنوازی می‌زنند، اسناد حقوق بشری، تربینی و حکمرانی را می‌نویسند و خداوند را بر نیت خود شاهد می‌گیرند؛ این افرادفرعون‌های هستند که سند حمایت از بشر نوشتند.

وی ضمن بیان اینکه دشمن گاهی با حرف‌های دینی، مومنین را به اعجاب وا می‌دارد، گفت: مومنین با گروهی از دشمنان روبه‌روند که لدودترین و لجوج‌ترین دشمنان بشریت هستند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه قرآن کریم دو شاخصه را برای شناسایی اهل فساد معرفی کرده، گفت: وقتی دشمنان حاکمیت را در دست بگیرند تمام تلاش را برای فساد در زمین به کار می‌بندند؛ دشمنان اگر ضعیف عمل کنند در مقابل فطرت انسانی توان رویارویی ندارند.

استاد حوزه علمیه تهران ساده گرفتن دشمن را نشانه حماقت دانست و اظهار داشت: دشمن از ظرفیت‌های رسانه، علم، اقتصاد و هیجانات جنسی برای استفاده در زمین فساد استفاده می‌کند؛ دشمن گاهی قصد فساد ندارد، اما کار‌های بدون پشتوانه معنویت نتیجه‌ای جز فساد ندارد.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس ضمن بیان اینکه فساد به تعبیر رهبر معظم انقلاب فقط فساد در دین نیست، مطرح کرد: فساد در دین و دنیا واقع می‌شود؛ دشمن تهدید حرث و نسل دارد؛ آمریکا در مناطق فراوانی اهلاک حرث و نسل داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های اهلاک نسل، زنان هستند، تصریح کرد: دشمن نسل‌ها را از طریق به انحطاط کشیدن زنان به فساد می‌کشد؛ انسان‌های جامعه زیر نظر مادران تربیت می‌شوند و با فساد زنان، نسل فاسد خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمیان با تاکید براینکه خداوند فساد را دوست ندارد، اضافه کرد: خداوند به دنبال اصلاح است، خیلی از افراد به دنبال اصلاح هستند ولی فساد ایجاد می‌کنند؛ اصلاح بدون وحی و معنویت امکان پذیر نیست.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان اینکه عزت برای خداوند، رسول و مومنین است، افزود: رسیدن به عزت و اقتدار فقط در سایه ارتباط با حضرت حق ایجاد می‌شود؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب لجوج‌ترین دشمنان حاکیمت‌ها هستند، بیشترین حد طغیان در طاغوت است و هدف انبیاء مبارزه با طاغوت است.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس با اشاره به اینکه مهمترین اختلافات را طواغیت رقم می‌زنند، افزود: خطرناک‌ترین آدم‌ها و گروه‌های تکفیری را طواغیت تشکیل می‌دهند؛ انحطاط اصلی از ناحیه طاغوت به وجود می‌آید و باید با ائمه کفر مبارزه کرد.

وی دعوت به بصیرت و جلوگیری از فساد را دو ویژگی حکمرانان دینی برشمرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر حکمرانی اسلامی دنبال فساد نباشد باید سلاح اتمی را حرام اعلام کند؛ منطق جمهوری اسلامی مانند منطق امام حسین علیه السلام است که برای اصلاح امت قیام می‌کند.

ارسال نظرات