۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۵۰۱۶
معاون رییس جمهور:

حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در توسعه فرهنگی نقش بسزایی دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به نقش مدارس علوم دینی در توسعه فرهنگی شهرها گفت: حوزه علمیه بناب الگویی برای دیگر مدارس علوم دینی است.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب اظهار داشت: حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب از حوزه های شناخته شده در کشور بوده و الگویی برای مدارس علوم دینی سایر شهرها است.

وی خاطرنشان کرد: باید از امتیاز وجود این حوزه علمیه قوی و علمای توانمند شهرستان برای پیشبرد روند توسعه و پیشرفت منطقه استفاده کرد.

معاون رییس جمهور گفت: شهرستان بناب از شهرهای برجسته استان و در زمینه شاخص‌های مختلف رشد و توسعه در بین شهرهای استان پیشرو است.

وی با بیان این که نباید به این میزان از رشد و توسعه قانع بود، افزود: از این قابلیت ‌ها و استعدادها باید در عرصه های مختلف بیشتر بهره‌مند شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این انقلاب اسلامی در همه عرصه ها در پاسخگویی به تاریخ روسفید و سربلند بوده است، گفت: از نظر الهام‌بخشی، در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به یک کشور تأثیرگذار تبدیل شده و نقش مثبت ایران در کشورهای منطقه برجسته است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در ادامه با اشاره به هدفمند کردن یارانه ها گفت: این طرح، بار سنگین دولت های گذشته است که تاکنون مسؤولان گذشته جرأت اجرای آن را نداشتند و دولت دهم بار سنگین مسؤولیت اجرای آن را بر عهده گرفته است.

وی تشریح کرد: نخستین اثر طرح هدفمند کردن یارانه ها، بیست درصد صرفه جویی در سطح کشور ، معادل بیست میلیارد دلار در سال است و این رقم به اندازه تمام بودجه عمرانی دولت است، بنابراین با اجرای این طرح شاهد رونق و شکوه بیش از پیش طرح های عمرانی خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات