۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۴۹۵۰۰
وزیر آموزش و پرورش:

لازمه ایران قوی، مدرسه قوی است

لازمه ایران قوی، مدرسه قوی است
صحرایی با اشاره به لزوم همکاری حوزه و آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت، اتحاد، انسجام و یکپارچگی را مهمترین نیاز راهبردی کشور در تمام سطوح عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی ها و همکاری های حوزه های علمیه در حوزه تعلیم و تربیت با اشاره به این که مهمترین نیاز راهبردی کشور در تمام سطوح در مسئله تعلیم و تربیت اتحاد، انسجام و یکپارچگی است اظهار داشت: از نتیجه این اتحاد است که نتایج تعلیمی و تربیتی حاصل می شود.
 
وی افزود: ما امروز باید بین دو رویکرد تصمیم بگیریم، رویکرد غلطی که امروزه در بسیاری از جاها جاری است و هر کدام از ارگان ها هرکدام برای خود به صورت مستقل و جدا جدا فعالیت می کنند و که نتیجه این رویکرد برایند و واکنش می شود.
 
وزیر آموزش و پرورش رویکرد دوم را رویکرد سازگار، نظام وار و فرایندی دانست و بیان داشت: در این رویکرد اجزا، خطوطی هستند که با وصل شدن اجزاء به همدیگر، اتصال را شکل می دهند که از محل اتصال، فرصت های جدید و بی نهایتی به دست می آورند.
 
صحرایی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدرسه در حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب «عبور از گردنه های دشوار پیشرفت بدون نقش آفرینی آموزش و پرورش ممکن نیست و علاج کشور در مدرسه می باشد» که این حرف کاملا حرف درستی است؛ چراکه ایران قوی به معنای مدرسه قوی است.
 
وی افزود: اگر مدارس یک کشور قوی باشد، دیگر مسائل همچون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور نیز درست خواهند شد و باید در این مسیر با همکاری حوزه های علمیه برای رسیدن به مدرسه قوی پیشروی های لازم را مرحله به مرحله طی کنیم و به پیش رویم.
 
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: کمک به مدارس کمک به آینده کشور است و با توجه به این که دانش آموزان زمینه های بسیاری خوبی برای کاشت بذر مناسب دارند، باید در این زمینه اقدامات تحولی مناسب در زمینه تعلیم و تربیت به پیش گرفته شود.
 
صحرایی با اشاره به برخی از محتوای موجود در سند تحول آموزش و پرورش بیان داشت: باید باهمکاری حوزه و آموزش و پرورش به پیش رفت و به صورت تخصصی مراحل را پشت سر گذاشت.
 
وی خاطرنشان کرد: مدرسه مکانی مورد اعتماد مردم است و مردم فارغ از هر دیدگاه و تفکری فرزندان خود را به مدارس می سپارند که لازم است برای پیوند مدرسه، مسجد و خانواده به صورت جدی کار شده و این طرح به تمامه به اجرا گذاشته شود.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: باید مدیران مدرسه به جای ساختارسازی به گفتمان سازی بپردازند و هیچ مانعی برای اتحاد حوزه و آموزش و پرورش وجود ندارد.
 
صحرایی در ادامه تاکید کرد: باید هر مانع ممکن در این راستا با سریع ترین زمان ممکن رفع و برطرف شود؛ چراکه این مسئله یک مسئله کشوری و مرتبط با منافع ملی است که نمی توان در این راستا دچار کوتاهی و سستی ها شد.
ارسال نظرات