۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۹۱۶۹
حجت الاسلام جلالی:

شناخت زن تراز به سواد رسانه نیاز دارد

شناخت زن تراز به سواد رسانه نیاز دارد
پژوهشگر ارشد رسانه با بیان اینکه ارزش های اسلامی را باید در رسانه جایگزین ارزش های غربی کنیم، گفت: گفتمان غالب جامعه و رسانه باید خانواده باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله جلالی پژوهشگر ارشد رسانه در نوزدهمین پیش نشست چهارمین کنفرانس بین المللی دین، فقه و قانون با عنوان «زن تراز انقلاب اسلامی در رسانه های جمهوری اسلامی» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: رسانه ها به تبیین سیاست های خانواده به عنوان گفتمان غالب جامعه نپرداخته و مطرح نکرده اند.

وی ادامه داد: اگر گفتمان مسلم در جامعه و رسانه گفتمان خانواده بود، حال و وضع بهتری در این موضوع داشتیم. در رابطه با الگو نیز همین گونه است یعنی براساس رویکرد و گفتمان الگویی که باید در رسانه مطرح شود نیز مسدود است مثلا سریال ستایش چه چیزی را به خانواده و جامعه ارائه کرد در واقع از الگوی مادری چیزی بجز نام ستایش ارائه نشد.

پژوهشگر ارشد رسانه با اشاره به الگوی زن سنتی ابراز کرد: الگویی که در این سالها ارائه شده الگوی زن مدرن است، زنی محبوب و تراز هست که از خانواده و ازدواج فاصله گرفته است و دارای اشتغال و یا تحصیل می باشد.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: در این چهل سال از عمر انقلاب در ده سال اول الگوی زن سنتی را تبلیغ کردیم و از دهه هشتاد و نود الگوی زن غربی یا زن مدرن بوده ایم و مطالبه رهبری تغییر الگوی می باشد که در این رابطه هم با کم کاری جامعه نخبگان روبه رو هستیم.

وی با اشاره به برنامه کنترل جمعیت در دستور کار کشورهای معاند جمهوری اسلامی تصریح کرد: غرب برای کنترل جمعیت در ایران باید چهار دهه را طی می کردند اما متاسفانه در ایران راه چهل ساله را در پنج سال طی کرد و الان هم باید تله جمعیتی روبه رو هستیم و یک بخش از این مسئله برگشت به عدم بازنمایی صحیح از نقش زن دارد.

حجت الاسلام جلالی شکستن حرمت پدر را از دیگر برنامه های دشمن در رسانه هاشان مطرح کرد و گفت: ادبیات غالب و ذهنیت برنامه سازان ما ادبیات مدرن بود، حتی با نگاه طنز و جذب مخاطب شروع به زدن خانواده کردند که در این خانواده پدر را نشانه رفتند.

وی ابراز کرد: برای اینکه ارزش های اسلامی جایگزین ارزش های غربی بشود باید همگرایی و اتحاد روایت اتفاق بیفتد و برای شناخت زن تراز به سواد رسانه نیاز داریم.

ارسال نظرات