۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۱۶۰

برگزاری دومین فصل از دومین دوره پودمانی تربیت مربی تعالی در نجف آباد اصفهان

برگزاری دومین فصل از دومین دوره پودمانی تربیت مربی تعالی در نجف آباد اصفهان
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در گفت‌وگویی از برگزاری دومین فصل از دومین دوره پودمانی تربیت مربی تعالی در نجف آباد اصفهان خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید رهنما، مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه در گفت‌وگویی از برگزاری دومین فصل از دومین دوره پودمانی تربیت مربی تعالی در نجف آباد اصفهان خبر داد و گفت: محور اصلی این دوره ارتقای بینش و مهارت اساتید مدارس علمیه جهت عهده داری و رسیدگی به طلاب جوان در عرصه خانواده و اصلاح نگرش های اقتصادی – معیشتی در آنها بود.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از اساتید مدارس علمیه سراسر کشور در این دوره، اظهار داشت: فصل اول این دوره در مدرسه علمیه مشکات در روستای پلایین تهران برگزار شد و طی آن مباحث مرتبط با کلیات امر تربیت، هویت صنفی و تربیت زیستی جسمی برای شرکت کنندگان مورد تبیین قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رهنما همچنین از برگزاری فصل سوم از دومین دوره پودمانی تعالی خبر داد و گفت: این دوره نیز در بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
دوره پودمانی تعالی با شعار هر استاد یک مربی تربیتی در بازه ۲۳ روز حضوری و حدود ۸۰ ساعت مجازی در بازه یک سال و سه ماه برگزار می گردد

حدود ۱۲۰ نفر از اساتید از این دوره ها فارغ التحصیل شده و در مرحله صدور حکم به عنوان راهنمای تهذیبی تربیتی قرار دارند. و حدود ۱۲۰ نفر از اساتید هم در حال طی دوره آموزشی و تربیتی تعالی هستند و به زودی به چرخه تربیت ملحق خواهند شد.

راهنمای تهذیبی تربیتی جایگاهی است که طبق مصوبه ۱۶۲۰ شورای محترم عالی برای اساتید موثر تربیتی در مدارس درنظرگرفته شده و اساتید راهنما پس از طی دوره های آموزشی تربیتی تعالی ماموریت خواهند یافت که در کنار تدریس، فرصت هایی منظم و مستمری را برای انس، راهنمایی و هدایت طلاب جوان قرار دهند.

برگزاری دومین فصل از دومین دوره پودمانی تربیت مربی تعالی در نجف آباد اصفهان

ارسال نظرات