۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۴۷۸۷۹
یادداشت؛

حضرت زهرا؛ جهادگر نمونه در دفاع از امامت و ولایت

حضرت زهرا؛ جهادگر نمونه در دفاع از امامت و ولایت
حضرت زهرا(س) مظهر کمال، اوج اندیشه و عرفان، بلندای معرفت و آگاهی، سمبل اخلاص و ایمان، ستیغ مقاومت و پایداری و کوه سر به آسمان ساییده شکیبایی و بردباری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سلام بر بانوی عفاف و عصمت حضرت زهرا (س) زنی که در چشمان حق بین و نافذش اقیانوس بی کران دانش و بینش بر گستره ی تاریخ و فرهنگ موج می زند و در سرتاسر سازمان. وجودش روح یقین و جان ایمان جاری است ، زنی که ناملایمات زندگی و مشکلات آن را با موهبت آگاهی و دانایی و با سِلاح خِرَد ورزی و دانشوری و اندیشه ی ژرف از سَرِ راه کنار می زند و هضم و نرم و هنجار می نماید

فاطمه زهرا(س) جسمش هم بند و هم نشین خاکیان است اما روح بلند و تابناکش در عالم قدس ، او مظهر کمال ، اوج اندیشه و عرفان، بلندای معرفت و آگاهی ، سمبل اخلاص و ایمان، ستیغ مقاومت و پایداری و کوه سر به آسمان ساییده شکیبایی و بردباری است.

حضرت زهرا سلام الله علیها یک شخصیت طراز اول در طول تاریخ بشر است

او یک مجاهد خستگی ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی بعد از رحلت رسول الله (ص) که به مسجد می آید و سخنرانی می کند و موضع گیری و دفاع می کند و حرف می زند ، او جهادگری به تمام معنا و خستگی ناپذیر و محنت پذیر است. یک عبادتگر و به پا دارنده نماز در شب های تار و قیام کننده خاضع و خاشع برای پروردگار است که در محراب این زن جوان مانند اولیای کهن الهی با خدا رازو نیاز می کند . بانوی بزرگ اسلام به ما می آموزد که انسان سالم باید از دنیای پیرامون خود شناخت عینی داشته باشد تا بتواند الگوی سعادت آفرین حرکت و سلوک و حیات و کمال پایدار فرد و جامعه باشد

 وجود نازنین صدیقه کبری (س) نمونه کامل یک زن تاریخ ساز و تمدن ساز است، شخصیتی که هم در خانه مادری را به نحو احسن به انجام رساند و هم در مقام همسری توانست همسری ممتاز برای حضرت علی (ع) باشد.

دختر پیامبر گرامی اسلام توانسته بود به عنوان یک زن جریان ساز اجتماعی در جامعه تبلور پیدا کند و در مسیر احقاق حق در کنار امام خود بایستد.

در دنیای غرب به زن صرفاً به عنوان یک کالا و ابزار نگاه می‌شود اما در نگاه اسلامی زن جایگاه بزرگی دارد و هنگامی که به مقام مادری می‌رسد بهشت را بر او واجب می‌داند.

 زن با مدیریت صحیح امور خانواده و حضور مجاهدانه در مدیریت اقتصاد بر جامعه می‌تواند یک جهاد مومنانه و موحدانه را برای خودش رقم بزند.

 جنگ امروز ما جنگ اراده‌ها است زنان و دختران  جامعه اسلامی در خط مقدم این جبهه قرار دارند زیرا می‌توانند با تربیت خود خانواده و اجتماع را بسازند.

 وجود انسان‌های بزرگ و تاریخ ساز جامعه مانند  شهید حججی و حاج قاسم سلیمانی و شهدای بزرگوار ما  نتیجه تربیت مادرانه زنان جامعه اسلامی با الگو گیری از صدیقه طاهره سلام الله علیها است اگراین شخصیت‌های بزرگ مادرانی مؤمن و موحد نداشتند هرگز به این مقام نمی‌رسیدند. زن آگاه مومن و متعهد انقلابی همان زنان جریان ساز تمدن نوین اسلامی خواهند بود.

سیده فاطمه سید مدلل کار

ارسال نظرات