۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۴۶۷۱
بخش نخست/حجت الاسلام رسایی :

نقطه امید جریان فتنه، جریان تردید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جریان تردید را تنفس مصنوعی جریان فتنه دانست و گفت: در کنار فتنه اخیر جریانی به نام تردید شکل گرفت و این جریان همواره در کنار فتنه حضور داشت و آن را همراهی می کرد.
2/ حجت الاسلام رسايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد اهل البیت قم برگزار شد با اشاره به فتنه های مختلف اتفاق افتاده بعد از انقلاب اسلامی در کشور، شناخت این فتنه ها را نیازمند بصیرت و هوشیاری دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه ها و جریان های مختلفی در کشور اتفاق افتاده است و انسان ها و شخصیت های متعددی نیز در این آزمون ها رفوزه شده اند و تنها با بیرون کردن حب قدرت می توان از این فتنه ها و آزمون ها سربلند بیرون آمد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور میانگین در سه دهه گذشته انقلاب در هر ده سال یک فتنه اتفاق افتاده است افزود: فتنه بیت آقای منتظری در سال های ابتدایی انقلاب، فتنه سال 77 با کلید خوردن جریان اصلاحات و فتنه اخیر از جمله فتنه هایی بود که به مرور زمان این فتنه ها پیچیده تر و سخت تر شده است.

این فعال سیاسی اظهار داشت: در فتنه بیت منتظری به دلیل سادگی این فرد، افراد در آن لانه کردند و در پی آن دو جریان درست شد که یکی از منافقین حمایت و برای آنها دلسوزی می کرد و جریان دیگر نیز که افرادی همچون موسوی و عبدالله نوری جزو آن بودند یکی بخشنامه صادر کرد که عکس های منتظری باید جمع آوری شود و دیگری نیز شبانه دیوار بیت و دفتر منتظری را تخریب کرد.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به روی کار آمدن اصلاحات در سال 77 اظهار داشت: این جریان با ایده هایی همچون قرائت های مختلف، تساهل و تسامح و روشنفکری روی کار آمدند و دراین راستا به مرجع تراشی نیز روی آوردند و این گونه وانمود کردند که رهبری و نهادهای وابسته به ایشان متولی دین سخت هستند و آنها متولی دین آسان و راحت.

وی با تحسین اقدام اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه صانعی فاقد ملاک های لازم برای مرجعیت است گفت: این نهاد مهم حوزوی به حق مرجعی را که برخی از جریانات برای خود تراشیده بودند را فاقد صلاحیت اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در جریان منتظری یک عده در خط ولایت بودند اما در دوران اصلاحات در مقابل ولایت قرار گرفتند تاکید کرد: سال 77 دومین پوست اندازی نظام بود و ماهیت برخی از افراد که زمانی خود را طرفدار ولایت می دانستند برای مردم برملا شد و همه آنها را شناختند.

حجت الاسلام رسایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دوران مختلف انقلاب بسیاری از افراد رفوزه شدند بیان داشت: این عده که یک زمانی برای خود ادعاهایی نیز داشتند کارشان به تعارف کردن جام زهر به رهبری کشید و همین افراد در دوران منتظری جزو حامیان رهبری و ولایت بودند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: با برگزاری چند انتخابات بعد از دوران اصلاحات همچون انتخابات شوراها و دیگر انتخابات، مردم دست رد به سینه اصلاح طلبان زدند و در دوره نهم ریاست جمهوری نیز با رای به دولت خدمتگزار مدیریت انقلابی را حس کردند.

وی اضافه کرد: در فتنه اخیر در کشور نیز یک جریان برای حذف ولایت فقیه به میدان آمد و همان افرادی که در دوران اصلاحات در مقابل اصلاحات بودند در کنار آن قرار گرفتند.

حجت الاسلام رسایی اضافه کرد: کینه نسبت به دکتر احمدی نژاد باعث شد که افرادی که مشاهده می کردند دارد به ولایت فقیه حمله می شود اما با این وجود هیچ چیزی بیان نکردند و حاضر نشدند به میدان بیایند و از ولایت دفاع کنند.

وی اضافه کرد: در کنار فتنه اخیر جریانی به نام تردید شکل گرفت و این جریان همواره در کنار فتنه حضور داشت و آن را همراهی می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مهم ترین کار و اقدام جریان تردید در فتنه های اخیر را پیش گرفتن یک موضوع فرعی و برجسته کردن آن دانست و بیان داشت: این جریان که عمدتا از تریبون مجلس شورای اسلامی نیز استفاده می کرد یک موضوع فرعی را جلو می انداخت و با این کار یک تنفس مصنوعی به جریان فتنه می داد.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: این جریان هنوز هم به ایفای نقش می پردازد و نقطه امید جریان فتنه نیز به جریان تردید است و اوست که می تواند آنها را نجات دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع گیری های برخی از خواص و نخبگان در فتنه اخیر ابراز داشت: در این جریان بسیاری از خواص و نخبگانی که از آنها انتظار نداشتیم رفوزه شدند و نتوانستند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جریان حزب الله و ولایی در قم از داشتن رسانه ای مناسب بی بهره است اظهار داشت: این موضوع از نقاط ضعف جریان ولایی در قم است که تریبون و رسانه مناسبی در اختیار ندارد و باید در این خصوص فکری بشود.

وی در بخش دیگری از سخانش تصریح کرد: در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عده ای که با فرقه سبز هم پیمان شدند احمدی نژاد برایشان موضوعیت نداشت و برخی از افراد که در ظاهر و مصاحبه های خود از احمدی نژاد حمایت می کردند عملا ما آنها را در ستاد های موسوی مشاهده می کردیم./924/پ202/ج

ارسال نظرات