۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۴۴۹۱
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش:

جامعه امروزی نیازمند تولید گفتمان جدید در دفاع از حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر و مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش، گفت: در جامعه امروزی نیازمند تولید گفتمان جدید در دفاع از حجاب و عفاف هستیم، گفتمانی که با ادبیات جدید در حفاظت از جامعه اسلامی مؤثر باشد .
مهري سويزي، مشاور و مديرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مهری سویزی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش، روز گذشته در نخستین همایش بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگ دینی سیستان و بلوچستان که در سالن شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن 1357 مرهون حضور بانوان فرهیخته و کارآمد بوده و امروز نیز حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی باید با حفظ کیان خانواده باشد و تنها راه حضور کارآمد و جدی، حفظ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی است .

وی، بیان داشت: حضور کارآمد، زنان جامعه را از ابعاد جنسی و جسمی منحرف و با ابعاد انسانی روبه ‌رو می کند و حیا، ستونی نامرئی و نادیدنی و بر عفاف استوار است .

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه، جامعه انسانی جامعه ای مبتنی بر فطرت است، گفت: جامعه‌ ای که مبتنی بر غریزه باشد منجر به فروپاشی ارزش‌های اخلاقی در آن جامعه می‌شود .

سویزی، تأکید کرد: طرح مترقی حجاب و عفاف، جامعه را فطرت مدار می‌کند و زمانی که زن در جامعه اسلامی وارد می‌شود با شخصیت انسانی خود ارتباط برقرار کرده و شخصیت انسانی وی انواع تعاملات را برقرار می‌سازد .

مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش، افزود: در جامعه‌ای که زنان با حجاب و عفاف کامل حضور می‌یابند، عشق‌ها و ازدواج‌های پاک شکل می گیرد و زنان با عفاف و با حجاب به دلیل اینکه امر الهی را فرمان می‌برند، همواره در حال عبادت هستند .

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش، تأکید کرد: در جامعه امروزی نیازمند تولید گفتمان جدید در دفاع از حجاب و عفاف هستیم، گفتمانی که با ادبیات جدید در حفاظت از جامعه اسلامی مؤثر باشد.

سویزی، تصریح کرد: امیدواریم مجموعه‌های فرهنگی بتوانند بیش از پیش در توسعه و تبیین فرهنگ عفاف برای نسل جوان تولیدات فکری و ارزنده‌ای را بوجود آورند تا نسل جوان نیز پیوستگی بین حجاب و عفاف را درک کند ./940/پ202/ص

ارسال نظرات