۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۴۲۶۱
رییس حوزه علمیه خوی:

نقش دانش آموزان را در پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: خلق حماسه 13 آبان، حضور در تظاهرات و راهپیمایی ها، تبدیل کلاس‌ها به سنگر مبارزه علیه رژیم، برخی از نقش آفرینی‌های دانش آموزان قبل از انقلاب است.
نواخته شدن زنگ انقلاب در خوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام شکوری، امام جمعه خوی، دوازدهم بهمن، با حضور در جمع دانش آموزان و هنرجویان هنرستان شهید رجایی این شهرستان زنگ انقلاب‌، ایثار و شهادت را به صدا درآورد.

امام جمعه خوی در سخنانی با تبریک سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر به عموم ملت ایران و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، به نقش سازنده و سرنوشت‌ساز دانش آموزان در انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با بیان این‌که دانش آموزان قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه با رژیم استبدادی پهلوی و استعمار آمریکا حماسه های متعدد تاریخی خلق کردند، اظهار داشت: خلق حماسه 13 آبان، حضور در تظاهرات و راهپیمایی ها، تبدیل کلاس ها به سنگر مبارزه علیه رژیم، شعار نویسی و درنهایت تقدیم شهدای متعدد به انقلاب اسلامی از جمله نقش آفرینی های دانش آموزان قبل از انقلاب است.

امام جمعه خوی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب سنگر‌بندی در خیابان‌ها برای مقابله با پسمانده‌های رژیم، حضور در جبهه‌های دفاع مقدس هشت‌ساله ، تقدیم 36 هزار شهید‌، درخشش در مسابقات علمی و المپیادهای بین‌المللی ، حضور در بسیج دانش آموزی‌، حضور در صحنه های گوناگون دفاع و حمایت از آرمان های انقلاب و رهبری نظام از‌ فعالیت‌های برجسته دانش آموزان در انقلاب است.

وی با بیان روایتی از امام صادق‌(ع) که به یکی از یارانش فرمود؛ برتو باد نوجوانان و جوانان را، زیرا آنان در پذیرش هرنوع نیکی و خوبی شتاب بیشتری دارند، اظهار داشت: امروز خطاب امام صادق‌(ع) به مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه متولیان امور تبلیغی، آموزشی و فرهنگی کشور است؛ چون ما نقش دانش آموزان ایران را در طول انقلاب اسلامی چه قبل از پیروزی و چه پس از پیروزی در صحنه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی شاهد بودیم و هر کجای این انقلاب حماسه، فداکاری، ایثار، شجاعت، پیروزی و موفقیت دیده می شود، نقش جوانان و نوجوانان کاملاً برجسته و پر رنگ‌تر است./935/پ202/س

ارسال نظرات