ادبیات تبلیغی باید روزآمد سازی شود
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار فعالیتهای سازمان تبلیغات را امید بخش خواند و ابراز داشت: سازمان تبلیغات بر خلاف تصوری که در جامعه نسبت به آن وجود دارد، در میدان و عرصههای مختلف مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به ظرفیتهای تبلیغی گسترده دین اسلام گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که ظرفیتهای فراوانی را در اختیار ما قرارداده است و اگر نتوانیم از این ظرفیتها به درستی استفاده کنیم، مقصریم.
امام جمعه قم ادبیات امروز جامعه را نسبت به گذشته، متفاوت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز ادبیات و شرایط جامعه تغییر کرده است؛ بنابراین باید منابع دینی بسیاری که در اختیار ما قرار دارند، با توجه به ادبیات و سبک و سیاق جدید، روزآمد شوند.
هجمههای تبلیغی دشمنان فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه است
وی هجمههای تبلیغی دشمنان را فرصتی برای تقویت و گسترش تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اقدامات دشمن از یک سو، نگران کننده است؛ اما از سویی دیگر، ما را به تلاش، فعالیت، احساس مسئولیت و انگیزه بالاتر فرا میخواند. چرا که اگر این هجمهها نبود، تبلیغ دین نیز تا این حد گسترش نمییافت. قرآن در این رابطه میفرماید «عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم.»
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تلاشهای مبلغین در جلسات عزاداری محرم امسال، خاطر نشان کرد: ادبیات مبلغین در مراسم محرم امسال، با گذشته متفاوت بود و نوع مواجهه و تنظیم مطالب به گونهای بود که پذیرش بیشتری را از سمت مخاطب به دنبال داشته باشد.
وی افزود: به برکت قرآن و اهل بیت -علیهم السلام-، فضا برای تبلیغ بسیار آماده است؛ چرا که آموزههای دینی با فطرت خداجوی مردم هماهنگ است و اگر گرد و غبار تبلیغات دشمنان با عقل و معنویت جایگزین شود، مخاطب از سخن حق پیروی خواهد کرد.
لزوم انعکاس فعالیتهای سازمان تبلیغات
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه خواستار انعکاس فعالیتهای سازمان تبلیغات شد و تصریح کرد: فضای سلبی ناشی از ناامیدی و تبلیغات دشمنان باید به واسطه ارائه گزارشاتی از اقدامات سازمان تبلیغات، از بین برود.
وی در پایان خطاب به نهادها و سازمانهایی که تبلیغ دین را بر عهده دارند ابراز داشت: اگر کارها با همافزایی دنبال شوند و شاهد تقسیم کار باشیم نه موازی کاری، به نتیجه بهتری دست خواهیم یافت و بودجه کمتری نیز صرف خواهد شد. سازمانهای مختلف و زیادی که فعالیتهای تبلیغی انجام میدهند باید شناسایی شوند تا متناسب با ماهیت آنها کارها تقسیم شوند. سازمان تبلیغات نیز که از نهادهای با سابقه انقلاب است، باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، گزارشی از فعالیتها و برنامههای سازمان تبلیغات در عرصهها و حوزههای مختلف اعم از مراسم و جشنهای مذهبی، برنامههای متعدد تلویزیونی، سینمایی، موشن گرافی، انیمیشن و … ارائه کرد و ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از اهداف این سازمان برشمرد.