تدوین نظام جامع تبلیغ/۵۰ گرایش و ۲۵ مهارت برای تبلیغ دیده شده است
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزههای علمیه در جلسه شورای معاونین حوزه، به تبیین معنای تبلیغ پرداخت و آن را به دو بخش قسمی و مقسمی تقسیم کرد و بیان داشت: تبلیغ قسمی، معنای خاص از تبلیغ است که تا کنون در حوزههای علمیه بیشتر مورد توجه بوده و در چند سال گذشته نیز در این رابطه تلاشهای خوبی صورت گرفته است؛ از جمله در سند چشم انداز و منشور حوزههای علمیه توجه ویژهای به امر تبلیغ شده است.
وی ادامه داد: همچنین نظام جامع تبلیغ تدوین شده و در درختواره نیز حدود ۵۰ گرایش و ۲۵ مهارت برای تبلیغ دیده شده است. در این زمینه علاوه بر مجتمع تبلیغ قم، در استانها نیز رشته تبلیغ پایهریزی شده است.
آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: در کنار تبلیغ قسمی، تبلیغ مقسمی است که به مفهوم عام و موسع تبلیغ اشاره دارد و در نگاه رهبری معظم انقلاب نیز این مفهوم عام و موسع بیشتر مد نظر بوده است.
مدیر حوزه های علمیه افزود: ما باید خودمان را مخاطب فرمایشات رهبری بدانیم و از حواشی بپرهیزیم و با برنامه ریزی و به صورت جهادی وارد عرصه شویم. باید تبلیغ به معنای عام را به مثابه روح سایر اجزاء حوزه تصویر کنیم.
آیت الله اعرافی تأکید کرد: لازم است تمام بخشها پیوستی جامع و فراگیر نسبت به تبلیغ تهیه نموده سیاستها و اقدامات خود را در این زمینه معرفی نمایند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در نظام ارزشی حوزویان تبلیغ جایگاه ویژهای یابد و اساتید و پژوهشگران نسبت به تبلیغ دغدغه بیشتری پیدا کنند.
لازم به ذکر است، در این جلسه، معاونین و مدیران بخشهای مختلف حوزه دیدگاهها و ایدههای پیشنهادی خود را در رابطه با تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه تبلیغ بیان نمودند.