۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۳۸۱۸۸
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

باج ندادن به احزاب سیاسی خاص؛ علت اصلی هجمه‌ها به شورای نگهبان

باج ندادن به احزاب سیاسی خاص؛ علت اصلی هجمه‌ها به شورای نگهبان
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شورای نگهبان قاطعانه به وظیفه الهی و قانونی خود که جلوگیری از ورود نااهلان و نامحرمان به عرصه قانون گذاری بوده عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به مناسبت روز بزرگداشت شورای نگهبان به تبیین کارکردهای این نهاد در پاسداری از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد قانونی تشخیص می دهد که قوانین مخالفتی با قانون اساسی و شرع نداشته باشند و این وظیفه بسیار مهمی است که بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

وی وظیفه مهم دیگر شورای نگهبان را بررسی صلاحیت های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد و افزود: نقش مهم شورای نگهبان نظارت بر قوانین مجلس و تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مختلف است، از این رو دشمن دنبال تخریب و هجمه به جایگاه این نهاد انقلابی است، اما همواره شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ابراز کرد: همانگونه که خودشان گفته اند گاهی نیز اشتباهاتی در شورای نگهبان روی داده است، اما هدف این بوده که اعضای این شورا به وظیفه اصلی خود عمل کنند و از ورود افراد مشکل دار که شایستگی های لازم را برای کسب جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری را ندارند، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به هجمه های زیاد مخالفان و معاندان نظام در داخل و خارج از کشور به شورای نگهبان به ویژه در ایام انتخابات، تصریح کرد: دشمن برای اینکه راه ورود افرادی که شایستگی حضور در انتخابات را ندارند باز کند، به تضعیف و تخریب جایگاه شورای نگهبان می پردازد تا این نهاد از موضع ضعف برخورد کند و دست شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود نااهلان به سنگر قانون گذاری باز نباشد.

علت هجمه ها به شورای نگهبان باج ندادن به احزاب سیاسی است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم علت اصلی هجمه های زیاد علیه شورای نگهبان را باج ندادن به گروه ها و احزاب سیاسی دانست و گفت: شورای نگهبان قاطعانه به وظیفه الهی و قانونی خود که جلوگیری از ورود نااهلان و نامحرمان به عرصه قانون گذاری بوده عمل کرده است، از این رو رو عده ای که می خواهند این شور را از انجام وظیفه خود سست کنند هجمه و تخریب کرده تا به مقاصد خودشان دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بر ضرورت تقویت و تبیین کارکردهای شورای نگهبان در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر ما بتوانیم وظیفه شورای نگهبان را برای همگان تبیین کنیم به طور طبیعی دست این نهاد انقلابی باز خواهد بود و محکم در برابر هجمه ها ایستادگی خواهد کرد.

ارسال نظرات