۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۷۳۸۰۰۵

دشمن شناسی حکم واحد اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس را دارد + فیلم

دشمن شناسی حکم واحد اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس را دارد + فیلم
حجت الاسلام مجتهدزاده با تبیین ضرورت دشمن شناسی، شناخت دشمن را به فعالیت نیرو‌های اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس تشبیه کرد که با انجام آن بسیاری از خسارات دفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده معاون سیاسی بسیج اساتید و نخگبان حوزوی عصر امروز در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلابی برگزار شد، به تشریح دشمن از نگاه و اندیشه قرآن پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه عداوت تجاوز از حد است و با همین واژه دشمن در اندیشه قرآن کریم برای مردم و پیامبران عنوان شده است، تصریح کرد: در قرآن کریم انواع دشمن ها نام برده شده که یکی از آنها هوای نفس است؛ شیطان، مشرکین، یهودیان و کفار از دیگر دشمنانی هستند که توسط قرآن معرفی شده اند.

حجت الاسلام مجتهدزاده هدف دشمن را تسلط بر مال، منافع و انسان ها معرفی کرد و گفت: به جهت همین تسلط ضرورت دارد دشمن را بشناسیم و به اهدافش پی ببریم و نقاط قوت و ضعف آن را نیز شناسایی کنیم؛ در دفاع مقدس واحد اطلاعات و عملیات وظیفه شناسایی موقعیت ها را در جبهه داشت که در یکی از عملیات ها نیروهای اطلاعات و عملیات شهید شده بودند و در پی آن نیروهای خود به مدت 24 ساعت به سمت یکدیگر شلیک می کردند؛ اگر رصد و شناسایی به خوبی صورت نگیرد خسارت های فراوانی وارد می شود.

وی با اشاره به حوادث پاییز سال گذشته از انتشار 38000 دروغ توسط رسانه های دشمن خبر داد و تأکید کرد: یکی از راهکارهای اساسی که می توانیم برای تقابل با دشمن دنبال کنیم شناخت مسائل و اولویت بندی مسائل است؛ تفکیک مسائل و پیگیری حل آنها بر اساس منطقه، شهر، استان و کشور نیز ضرورت دارد.

مجتهدزاده بر لزوم رصد فعالیت های دشمن تأکید کرد و بیان داشت: 200 مرتبه در بیانات رهبری به جهاد تبیین اشاره شده که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در زمان اغتشاشات به واقعیاتی که مورد تحریف قرار گرفته است، علی رغم گذشت زمان توجه نشد مانند فتنه مهسا امینی و برخی دیگر که برای ضربه به نظام فعالیت خود را انجام دادند.

وی با اشاره به تاریخ اسلام، جنگ علیه امیرمؤمنان(ع) را توسط معاویه با تکنیک دروغ اساسی عنوان کرد و افزود: وقتی دشمن القاء می کند که صداوسیما دروغ می گوید بسیاری دیگر حرف سیمای ملی را نمی شنوند؛ دشمن مطالب ضعیف خود را با استدلال فراوان ارائه می دهد؛ برای مثال در انتخابات 88 بیان داشتند که تقلب شده و وقتی حضرت آقا نمایندگان ستادها را آوردند از موضع تقلب خود عقب نشینی کردند اما باز خواهان ابطال انتخابات بودند.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات