۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۷۳۶۹۷۷
حجت الاسلام لطفیان تأکید کرد؛

حفاظت از عقاید مردم در برابر دشمنان، رسالت علما و روحانیون

حفاظت از عقاید مردم در برابر دشمنان، رسالت علما و روحانیون
کرمانشاه ـ دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امروز علما و روحانیون می توانند عقیده مردم را از دستبرد دزدان عقیده حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام کاظم لطفیان در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه که با موضوع «نقش روحانیون در تمدن نوین اسلامی» در سالن جلسات مجتمع بعثت این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: اگر نیازهای انسان را بخواهیم در عالم بشماریم، نیاز انسان به نور، باران و اندیشه است و اگر انسان نور نبیند بهره ای از زندگی نمی بیند و اگر باران نباشد زندگی او با مشکل اساسی روبرو می شود و اگر اندیشه نباشد انسان هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: در همه این عرصه ها آلودگی هایی وجود دارد که آلودگی فکر را روحانیون پاک می کنند و اینجاست که عالم باید به میدان بیاید و امروز باید در این عرصه علما و روحانیون روشنگری کنند.

حجت الاسلام لطفیان تأکید کرد: خداوند را شاکریم که فراروی ما هم صراط را قرار داده است و هم سراج که صراط همان قرآن و سنت نیکوی رسول اکرم(ص) است و سراج ما همان عقل و دانشی است که در پرتوی همین معارف ناب و نورانی به ما عنایت شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: امروز علما و روحانیون می توانند عقیده مردم را از دستبرد دزدان عقیده حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز انقلاب اسلامی همه زمینه های تمدن نوین اسلامی را فراهم کرده است و زمینه رشد و ارتقای علمی هم در بخش حوزوی و هم غیرحوزوی را فراهم کرده است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند یک سنی تحصیل کرده قطعا فایده اش برای ما بیشتر از یک سنی بی سواد است، شخصی وقتی که طلبه شد فرقی ندارد که طلبه شیعه باشد یا سنی نباید هیچ تفاوت و تبعیضی بین این دو باشد.

این استاد حوزه بیان کرد: یکی از اندیشمندان غربی می گوید یک کشور برای دوام به عناصری همانند شروعیت، اعتماد، اقتدار و کنترل بوروکراتیک و ثبات سیاسی است، لذا اگر جامعه ای این عناصر را نداشته باشد دچار بحران می شود.

حجت الاسلام لطفیان خاطرنشان کرد: روزی دشمن در مقابل ما بود که خون دادیم ولی خاک ندادیم ولی اگر در درون کشور دچار اختلاف شویم آنجا دیگر حَکَمی نخواهیم داشت و هم خون از بین می رود و هم خاک که خطر هم متوجه شیعه می شود و هم اهل سنت و به راحتی این زیان ها قابل جبران نیست.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: امروز در برخی از تربیون های ما سخنانی مطرح می شود که نباید این سخنان بیان شود و مانع راه اعتلای انقلاب شود.

وی عنوان کرد: ما 2 راهبرد را در دایره کاری خود داشته و داریم؛ نخست اینکه به روحانیت اهل سنت اعتماد دادیم و در گام بعدی مسئله مشارکت است که از زمانی که این مسئولیت را پذیرفتم این موضوع به طور جدی پیگیری می شود.

حجت الاسلام لطفیان گفت: با توجه به نگاه اعتدلی که در این خطه وجود دارد امیدواریم که کرمانشاه به قطب پرورش طلاب و فضلا در کشور تبدیل شود و قطعا در حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت هیچ کوتاهی نخواهیم داشت./1400/

ارسال نظرات