۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۳۶۹۴۶
حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

غرب با اخراج منافقین به دنبال تنش زدایی با ایران است

غرب با اخراج منافقین به دنبال تنش زدایی با ایران است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وقایع اخیر علیه منافقین در سراسر دنیا را ابتدای راه مکافات کشیدن این جریان پلید دانست و گفت: اروپا فهمیده که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی شوخی کند.

حجت‌الاسلام جواد نوروزی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه موضوع لغو تجمع سالیانه منافقین در پاریس و حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین را می‌توان از منظرهای مختلفی تبیین کرد، گفت: از نظر سیاسی بدون تردید تقارن این موضوع با آغاز حمله مسلحانه منافقین در سال شصت نکته‌ای اساسی است و وقایع این روزها حاکی از اتفاقات خوبی در عرصه سیاست خارجه و روابط بین‌الملل ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: بی‌تردید این اتفاقات نشان می‌دهد که نظم جدیدی در عرصه بین‌الملل شکل گرفته است و قدرت در حال چرخش است؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در پیچ تاریخی قرار داریم که در این تغییر ساختار قدرت در عرصه نظام بین‌الملل، ایران و کشورهایی مانند روسیه و چین نقش بسیار اساسی دارند.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) تحرکات اخیر بین‌المللی علیه منافقین را بی‌تردید ناشی از اقدامات و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و افزود: پس از شکست اغتشاشات سال گذشته، کشورهای غربی به دنبال تنش زدایی با نظام جمهوری اسلامی هستند؛ اقتدار نظام اسلامی باعث شده است تا کشورهای اروپایی به تدریج جبران مافات کنند و سعی کنند در تعامل با جمهوری اسلامی ایران جای پایی داشته باشند؛ از این رو است که شاهد حمله متقارن پلیس آلبانی به مقر منافقین و آنچه که در پاریس اتفاق می‌افتد، هستیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان بعضی از آیات و روایات درباره مکافات اعمال ابراز داشت: منافقینی که بیش از هفده هزار ایرانی مسلمان را به شهادت رساندند به عنوان یک جریان بسیار مفلوک و ظالم، در همین دنیا مکافات اعمال خود را خواهند دید و این بر اساس باورهای دینی ما باید اتفاق بیفتد؛ این اتفاقات آغاز راه است و ضربات جبران ناپذیر بیشتری را تک تک اعضای این سازمان در این دنیا خواهند دید تا بماند آنچه که مربوط به عالم عقبی است.

وی درباه نقش قدرت نظامی و دیپلماسی دولت سیزدهم در اتفاقات اخیر مربوط به منافقین ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران سلسله کامیابی‌های متوالی در ماه‌های اخیر داشته است که یکی از متغیرهای بسیار مهم در اقدام اروپایی‌ها برای تنش زدایی و برخورد پلیس آلبانی با منافقین است.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) افزود: رونمایی از موشک فتاح در بعد نظامی، اقتدار ایران را به رخ دنیا کشید؛ در سیاست خارجی هم تحولات نظام بین‌الملل باعث کامیابی‌هایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد که به مدد اقتدار در ساحت نظر و میدان از آن بهره برد.

حجت‌الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: توافق با عربستان و روند به تعامل رسیدن با مصر و مقوله‌های متعدد دیگر، کشورهای اروپایی را به این جمع بندی رساند که با قدرت بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود شوخی کرد.

ارسال نظرات