۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۴۰۹۴

دین، انقلاب اسلامی، اعتقادات و اخلاق چهار محور کلیدی در تولید آثار هنری است

دین، انقلاب اسلامی، اعتقادات و اخلاق چهار محور کلیدی در تولید آثار هنری است
جانشین سپاه استان قم در آیین اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر، موضوعات دینی و اعتقادی، انقلاب اسلامی، اخلاق و مسائل معرفتی را از مهم ترین محور های تولید آثار هنری دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در قم، جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم سردار مهدی کبیری‌پور در آیین اختتامیه جشنواره استانی سرود فجر گفت:موضوعات دینی و اعتقادی، انقلاب اسلامی، اخلاق و مسائل معرفتی چهار محور مهم‌ و مورد تاکید در تولید آثار هنری و فرهنگی است.

سردار مهدی کبیری‌پوربیان کرد: شاعران خوش ذوق مانند معدنچیان، عناصر ژرف و عمیق دینی و معرفتی را استخراج می‌کنند که گاهی ممکن است عموم مردم به آن معنای و اشعار دسترسی پیدا نکنند.

وی ادامه داد: در این بین هنر سرود به مثابه یک صیقل قدرتمند آرایه‌هایی هنری را در قالب های جذاب و متنوع در اختیار مخاطبان و جامعه هدف قرار می‌دهد.

سردار کبیری‌پور با اشاره به اهمیت تولید محتوا و خلق آثار فاخر و تأثیرگذار در بخش سرود، تصریح کرد: موضوعات دینی و اعتقادی، انقلاب اسلامی، اخلاق و مسأیل معرفتی چهار محور مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری در این مورد است.

وی اظهار داشت: موضوعات بنیادین و دینی از مهمترین مباحث و مسائلی است که باید در برابر تولیدات کم مایه و غیر مفید غربی مورد توجه شاعران و هنرمندان عرصه سرود باشد.

جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده مستمر و دائمی برای دستیابی به اهداف بلند خلقت و تحقق عدالت جهان‌گستر با ظهور منجی عالم بشریت است، اظهار داشت: شایسته است تا شعر و سرودهای خلق شده رنگ و بوی انقلاب اسلامی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه اخلاق از مباحث کلی است که امروز مورد هجمه سنگین دشمنان قرار گرفته است، گفت: در برابر این هجمه سنگین در کم‌رنگ کردن اخلاق عمومی، غیرت دینی، عفاف و حجاب وغیره باید مورد توجه دلسوزان انقلاب و مردم باشد.

ارسال نظرات