۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۳۳۲۱۷

معرفی كتاب درس هایی از اقتصاد اسلامی + لینک

معرفی كتاب درس هایی از اقتصاد اسلامی  + لینک
کتاب درس هایی از اقتصاد اسلامی (دوره مقدماتی) به قلم دکتر صادق الهام، دکتر محمود اکبری، تهیه و به همت انتشارات دانشگاه عدالت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب درس هایی از اقتصاد اسلامی (دوره مقدماتی) اثر دکتر صادق الهام، دکتر محمود اکبری در ۲۰۲ صفحه تهیه و به همت انتشارات دانشگاه عدالت منتشر شد.

پیوند مستقیم اسلام با اقتصاد از آن جهت است که مستقیماً یک سلسله مقررات اقتصادی درباره مالکیت، مبادلات، مالیات، ارث، مباهات، مجازات های مالی یا مجازات های در زمینه ثروت و ... دارد. پیوند غیرمستقیم اسلام با اقتصاد از طریق اخلاق است.

اسلام مردم را توصیه می کند به امانت، عدالت و احسان و بر حذر می دارد از دزدی، خیانت و رشوه. همه این ها در زمینه ثروت است و یا قسمتی از قلمرو این مفاهیم ثروت است. تا حدود مسائل اقتصادی روشن نشود حدود عدالت و امانت و همچنین حدود دزدی و خیانت و رشوه روشن نخواهد شد.

اقتصاد اسلامی موضوعی است که سال ها مورد بحث علمای اسلامی با مخالفین بوده است. کتاب حاضر ناظر بر اهم تحقیقات سابق در این حوزه است و تلاش دارد با نگاهی جدید به آنچه محققان اسلامی پیش ازاین بیان داشته اند، پرداخته و مباحثی جدید را که در گذشته به آن ها پرداخته نشده مطرح کند.

معرفی كتاب درس هایی از اقتصاد اسلامی  + لینک

اقتصاد اسلامی اصطلاحی به معنای دانش اقتصاد یا فعالیت‌ها و فرآیندهای اقتصادی بر مبنای اصول و آموزه‌های اسلامی است. از سویی گروهی به علم اقتصاد با لحاظ روش‌ها و مبانی مختلف اما با توجه به ارزش‌های مادی و معنوی در سطح فردی و اجتماعی که در اسلام ذکر شده نیز اقتصاد اسلامی می‌گویند.

اسلام دربارهٔ رفتار اقتصادی فردی و اجتماعی انسان، مجموعه‌ای از هنجارها و ارزش ویژه دارد. از این رو دارای نظام اقتصادی خاص خود است که بر پایه دیدگاه‌های فلسفی آن بنا شده و با سازماندهی اسلامی، دیگر جنبه‌های رفتارهای بشری؛ یعنی نظام‌های اجتماعی و سیاسی سازگار است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر یا از اینجا تهیه کنند.

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات