۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۳۲۴۴۲
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

روز قدس نماد اتحاد امت اسلامی است

روز قدس نماد اتحاد امت اسلامی است
نماینده خبرگان با بیان این که قطعاً روز جهانی قدس منتهی به آزادی قدس و سرزمین فلسطین خواهد شد، خواستار فشار بین المللی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی شد.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن رویداد سالانه روز قدس که آخرین جمعه ماه رمضان توسط امام خمینی(ره) به روز قدس نامگذاری شد، اظهار داشت: تعیین روزی به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی(ره) ابتکاری انقلابی و اسلامی بود که امام راحل در همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ابداع و از آن به عنوان روز اسلام تعبیر کردند.

نماینده مردم خوزستان به تبیین دلایل مختلف نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس پرداخت و افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از جهات مختلفی بوده است که اولین جهت آن این است که قدس، اولین قبله گاه مسلمین بوده و محل عروج پیامبر گرامی اسلام به آسمان می باشد.

آیت الله حیدری در ادامه بیان داشت: از طرف دیگر مسلمانان فلسطین سال‌های متمادی است که در زیر سلطه و یوغ صهیونیست‌های غاصب گرفتار هستند و همه این دلایل اقتضا می‌کند که ملت های مسلمان طبق دستور قرآن کریم به پا خاسته و اولین قبله گاه اسلامی را از زیر سلطه رژیم غاصب صهیونیستی بیرون کشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به این که فلسطین به زودی آزاد می شود ابراز کرد: قطعاً روز جهانی قدس منتهی به پیروزی و آزادی قدس و سرزمین فلسطین خواهد شد و در آن زمان، همه امت اسلام در جبهه واحدی قرار خواهند گرفت و روز قدس در واقع، نماد و رمز وحدت و اتحاد خواهد بود.

وی در ادامه ضمن یادآوری و اشاره به اوج گیری بیداری اسلامی در منطقه و تحولاتی که در اقصی نقاط جهان برای آزادی فلسطین و شکل گیری انتفاضه ها درحال رقم خوردن است، بیان داشت: وجود و بروز این زمینه ها سبب شد تا رژیم غاصب صهیونیستی در ضعف قرار گرفته و به فکر خلاصی باشد که البته آنان با اختیار خود از سرزمین های مردم فلسطین دست بر نخواهند کشید و باید فشار بین المللی امت اسلامی بر آنان افزایش پیدا کرده و مسلمانان به انتفاضه فلسطین کمک رسانند.

آیت الله حیدری در پایان اظهار داشت: باید زمین های غصب شده فلسطینیان از زیر سلطه رژیم صهیونیستی بیرون کشیده شده و به فلسطینیان بازگرداننده شود و ان شاءالله آن روز نزدیک است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم غاصب صهیونیستی ۲۵ سال آینده را به خود نخواهد دید.

ارسال نظرات