۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۲۹۴۹۶
یادداشت۱؛

این هشدار جدی است/ وضعیت قرمز برای ایران!

این هشدار جدی است/ وضعیت قرمز برای ایران!
در حال حاضر دو سال است که رشد جمعیت ایران اسلامی منفی شده و ما به انقراض نسل بسیار نزدیک هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، تا همین ۷۰ سال پیش یعنی تا قبل از دهه ۱۹۵۰ بنیان خانواده در آمریکا و غرب مستحکم و پرجمعیت بود، درست مثل جوامع شرقی زنان در سن پایین ازدواج می کردند و حداقل چهار فرزند داشتند.

اما با گذشت زمان انقلاب جنسی در غرب بنیان های فکری و فرهنگی را برای بیرون کشیدن زنان از خانه به عنوان نیروی کار ارزان قیمت و هوسرانی مردان دگرگون کرد، بی بند و باری ها افزایش یافت، بنیان خانواده سست شد، نرخ ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت، جمعیت در غرب کاهش یافت، کشورهای غربی به سوی پیری جمعیت رفتند و رکود اقتصادی شروع شد.

از آنجا که جمعیت برای هر کشوری از مؤلفه های اصلی قدرت است این مسئله می توانست کشورهای مسلمان با جمعیت زیاد و جوان را به ابرقدرت های جهان تبدیل کند، بنابراین سیاستمداران تصمیم گرفتند برای طراحی جمعیت دنیا به نفع خود سیاست های تنظیم خانواده و کاهش جمعیت را در اين کشورها اجرا کنند.

این هشدار جدی است! وضعیت قرمز برای ایران...

رونهولت، رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا گفت: یک چهارم از تمامی زنان دنیا باید عقیم شوند تا برنامه های آمریکا برای کنترل جمعیت جهان به اهداف خود برسد و آمریکا بتواند نظام اقتصادی مدنظر خود را حفظ کند.


در متن دکترین امنیت ملی آمریکا به صراحت گفته شده است که یونیسف، یونسکو، سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت و .... همگی برای انجام وظایف کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان از طرف پنتاگون مأموریت دارند و بنابر قول صریح نمایندگان کنگره آمریکا که ایران را دشمن اول محسوب می کنند باید جنگ جمعیتی با تمام قوا آغاز شود.


کنترل جمعیت در ایران به طور جدی از قبل از انقلاب شروع شده بود و با پیروزی انقلاب و پیام امام راحل (ره) در سال ۵۸ مبنی بر امکان داشتن جمعیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی در کشور، تا مدتی فعالیت ها کنترل جمعیت خاموش به نظر می رسید.

اما بعد از سرشماری سال ۶۵ نیروهای نفوذی وابسته به سازمان های جهانی که در نهادهای دولتی و غیر دولتی حضور داشتند با کلید واژه انفجار جمعیت و شبهاتی چون قحطی، بحران غذا، شغل، منابع و آموزش جنگ روانی خود را بر روی علما، نخبگان و مردم آغاز کردند و با هجمه های همه جانبه، نرخ باروری در عرض فقط سه سال یعنی سال های ۶۸ تا ۷۱ با سقوطی سهمگین از حدود۶.۴ به ۳.۶ رسید.


در سال ۷۲ با نفوذ در مجلس، قانون تنظیم خانواده را تصویب کردند و اینگونه شد که شعار «دو تا بچه کافیه» و «فرزند کمتر زندگی بهتر» بر در و دیوار شهرها، روستاها، قبض آب و برق ، بسته بندی کبریت، پفک و نمک نقش بست و در سال ۷۳ نرخ رشد جمعیت ۱.۸ محاسبه شد و در سال ۱۳۷۹ نرخ باروری در ایران به زیر حد جانشینی رسید.


نیکولاس ابرشتات، محقق انستیتو انترپرایز آمریکا گفت: کاهش نرخ باروری در ایران در طی ۳۰ سال حیرت انگیز و حدود ۷۰ درصد بوده است و یکی از سریعترین آمار های کاهش باروری در تاریخ بشر است، در تهران و اصفهان نرخ باروری نسبت به تمام ایالات های آمریکا کمتر است.


برژینسکی، طراح پروژه نظم نوین جهانی در مصاحبه با وال استریت ژورنال از سیاستمداران خواسته است که در مسائل سیاسی با ایران بازی طولانی مدت مذاکره را انجام دهند تا تغییرات عدد و ساختار جمعیتی در ایران به نفع آنها رقم زده شود.

این هشدار جدی است! وضعیت قرمز برای ایران...


این هشدار جدی است! وضعیت قرمز برای ایران

در حال حاضر ما از خط قرمز حد جانشینی یعنی نرخ باروری ۲.۱ نیز عبور کرده و به عدد ۱.۶ رسیده‌ایم و دو سال است که رشد جمعیت ایران اسلامی ما منفی شده است، ما به انقراض نسلی بسیار نزدیک شده‌ایم؛ انقراض نسل شیعیان امیرالمؤمنین و منتظران ظهور!

اگر به همین شکل پیش برویم در سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران اسلامی ۳۰میلیون نفر خواهد بود که ۴۷ درصد آن نیز سالمند هستند، یعنی تقریباً از هر دو نفر یک نفر بالای ۶۵ سال سن دارد و تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی از یک خانواده آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و نیز اسرائیلی کمتر است.


خاخام های یهودی زنان را به آوردن فرزندان زیاد تشویق کرده و شرط ورود هر زن به بهشت را به دنیا آوردن حداقل هشت فرزند دانسته‌اند.


در سال ۲۰۳۰ ایران تنها کشور شیعه جهان، کمترین جمعیت جوان را در بین کشورهای اسلامی خواهد داشت.
ایران باشیبی تند به سمت کاهش جمعیت پیش می رود و ایران یکی از کشورهایی است که در دنیا بالاترین سرعت پیر شدن را دارند.

این هشدار جدی است! وضعیت قرمز برای ایران...

چه نیازی به جمعیت جوان و زیاد داریم؟

*مسائل اقتصادی
طبق قاعده «رشد طلایی» رشد اقتصادی با رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد و افزایش جمعیت موجب افزایش تقاضا و بازار عرضه می شود، از سوی دیگر افزایش جمعیت یک کشور باعث افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع می شود.


پس چرا در حال حاضر که ما بیشترین تعداد نیروی کار جوان را در کشور داریم، سطح اشتغال پایین است و بیکاری گریبان جوانان را گرفته است؟ چرا دچار رکود اقتصادی و افزایش نرخ تورم و گرانی و فشار اقتصادی هستیم؟


گری بکر عقیده دارد مشکل اصلی در جمعیت نیست، بلکه در مدیریت اقتصاد و سیاست های ناکارآمد اقتصادی است، هند از پرجمعیت ترین کشورهای جهان و دارای نرخ زاد و ولد بالا است اما با اصلاح سیاست های اقتصادی، رشد اقتصادی و علمی آن، جهان را شگفت زده کرده است.


کشور ما جزو غنی ترین کشورها از نظر منابع طبیعی است و در عین حال که چهارمین دارنده منابع گاز،چهارمین دارنده منابع نفت زمین و در اختیار دارنده حدود ۲درصد از منابع معدنی هستیم اما فقط یک درصد از جمعیت جهان را داریم.


ایران سه برابر فرانسه است اما فرانسه ۶۳ میلیون جمعیت دارد، ایران ۷ برابر انگلیس است اما انگلیس۶۲ میلیون جمعیت دارد، ایران ۴ برابر ژاپن است اما ژاپن ۱۲۵ میلیون جمعیت دارد، این در حالی است که تمام این کشور ها بعد از توسعه یافتگی و قدرت اقتصادی پیر شدند و ما در پنجره فرصت جمعیتی به سر می بریم و برای توسعه یافتگی نیاز به جمعیت بالا و جوان داریم و پیشرفت فردای ایران وابسته به فرزندآوری بیشتر ما در این زمان است.


آنچه تهدید کننده وضعیت اقتصادی و منابع مورد نیاز انسان ها است، نه افزایش جمعیت بلکه مصرف گرایی بیش از حد و اسراف منابع است و پیشرفت فناوری، دانش مدیریت و فرهنگ سازی، به مدیریت منابع و حفظ محیط زیست کمک می کند.

ادامه دارد...

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
اولا رشد جمعیت منفی نشده بلکه با این نرخ زاد و ولد در آینده منفی خواهد شد. دوما مقاله جوری گفته انگار مردم خودشان عقل ندارند و به تبلیغات نگاه میکنند.
3
0