۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۲۷۰۳۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت برجسته کردن بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی

ضرورت برجسته کردن بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت برجسته سازی بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی در همایش ملی بزرگداشت این عالم ربانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی علامه حسن زاده آملی(ره) با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرمایند کسی که علم نمی‌داند تنها بگوید نمیدانم با علم از در انصاف برخورد کرده اما اگر ندانسته چیزی بگوید به علم لطمه زده گفت: حق علم بر عالم این است که اگر چیزی نمی داند برای علم بدنامی نگذارد.

وی با بیان این که با علم باید از در انصاف وارد شد که یک نمونه آن تکریم عالمان است، افزود: اگر عالمان دینی مورد تکریم و احترام قرار نگیرند در واقع با علم به انصاف برخورد نکردیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شخصیت هایی همچون علامه حسن زاده آملی را نباید تنها از کتب و آثارشان بشناسیم، خاطرنشان کرد: کلام شفاهی، برخورد، رفتار و منش این بزرگان سرشار از ارزش و دانش است که شاید در کتاب‌هایشان نباشد، این مسائل باید پیوست شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که یکی از ویژگی‌های علامه حسن زاده آملی احترام فوق العاده به اساتید بود، تصریح کرد: علامه در برخورد با اساتید نیز ذره‌ای غرور علمی نداشت و همواره تواضع را پیشه کرده بود، روح تعبد شرعی ایشان بسیار زیاد بود.

وی با اشاره به این که علامه حسن زاده آملی اهل زحمت، تلاش و عاشق علم بودند، خاطرنشان کرد: این حجم بالای عشق به علم، باید به دانشجویان و نسل جدید که شاید انگیزه و روحیه تلاش کمتری دارند منتقل شود.

امام جمعه ساری با بیان این که عفت کلام ایشان بالا بود و ادبیات، الفاظ صحیح و کرامت کلامی ایشان بالاتر از آن عفت کلامی بود، بیان داشت: امروز باید بدانیم نباید در زمان صحبت بزرگی کف و سوت زده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ویژگی انقلابی بودن علامه حسن زاده آملی برجسته است، خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم بعد انقلابی کسی را مغفول بگذاریم در حق انقلاب خیانت کردیم، شخصیتی همچون علامه حسن زاده آملی با آن عظمت، با رفتاری پسندیده که در مقابل رهبری داشتند، باید بعد انقلابی این عالم وارسته را برجسته کنیم و پیام ما به مخاطبان و این همایش پیام دینی، علمی، انقلابی و اخلاقی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که البته ویژگی های یک نفر را نباید ماورایی و دست نیافتنی کنیم، افزود: نباید آنقدر شخصیت یک عالم را بزرگنمایی کنیم که بگوییم دیگر کسی نمی تواند این طور باشد یا همین راه را برود، باید طوری باشد که مخاطب شیفته منفعل نشود بلکه باید شیفته راغب شود.

وی با بیان این که شیاطین و فرهنگ غرب وقتی که به اسلام می‌رسند غرور ملی ایرانی‌ها را تحریک می‌کنند، تصریح کرد: اما همین جوان در مقابل فرهنگ غرب آنچنان ذلیل است که حاضر نیست غرور ملی خودش را نشان بدهد و می شود غرب‌گرا و غرب‌زده در حالی که باید به عکس باشد.

امام جمعه ساری در پایان گفت: در این همایش علاوه بر آمار و کمیت از حیث استقبال پژوهشگران باید به کیفیت برگزاری و مقالات مناسب نیز توجه ویژه شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات