۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۳۹۸۵
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله مجتهد شبستری خدمتگزار انقلاب بود

آیت الله مجتهد شبستری خدمتگزار انقلاب بود
استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله مجتهد شبستری، عالمی انقلابی بود که در پست های مهمی به این نظام و انقلاب خدمتگزاری کرد و از عمر خود به بهترین وجه بهره برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری که در حرم بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به اینکه عمر انسان سریعتر از آنچه فکر می کنیم می گذرد، گفت: تا انسان چشم به هم بزند این دنیایی که برخی برای آن خود را به آب و آتش می زنند، می گذرد.

وی با اشاره به اینکه مرگ یک واقعیت در زندگی همه انسان ها است، ابراز کرد: یکی از چیزهایی که به حیات ما ادامه می دهد نفس کشیدن است که به تعبیر امیرالمومنین (ع) هر نفس قدمی به سوی مرگ است.

استاد حوزه علمیه افزود: همه چیز نابود شدنی و فناپذیر است چنانکه خداوند در قرآن هم با ابراز مثل هایی بیان فرموده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با یادآوری اینکه مثل دنیا همانند ریزش برگ در پاییز است، اظهار داشت: پیری و فرسودگی واقعیت زندگی انسان ها است اما مهم سرمایه برداری از این عمر گذرا است که تنها صرف خوردن و خوابیدن نشود.

وی ادامه داد: از عمر باید برای رسیدن به کمال بهره برد و شیوه این استفاده و بهره برداری را انبیاء و اوصیاءالهی به ما آموزش داده اند و این دنیا مقدمه ای برای باورشدن و بهره‌برداری از آخرت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه توشه این راه تقوا است، تاکید کرد: باید در این دنیا مواظبت کنیم تا در عالم آخرت از آن دسته ای باشیم که پشیمان شده و از خدا درخواست برگشت به دنیا را دارد.

وی در پایان با اشاره به پست های کلیدی آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: این عالم انقلابی در پست های مهمی به این نظام و انقلاب خدمتگزاری کردند و از عمر خود به بهترین وجه بهره بردند.

ارسال نظرات