۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۲۲۲۲۳
وجیزه؛

دولت در میدان

دولت در میدان
حضور به موقع مسئولین در صحنه و ارائه روایت درست و واقعی، پاسخی قاطع است به حملات رسانه‌ای دشمن و سخنگوی دولت با حضور در میدان، این حمله را کلید زد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کسی که خوابیده را می‌توان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده، هرگز! کسی که سؤال داشته باشد پاسخش را می‌یابد اما هرکه از طرح سؤال به دنبال تخریب باشد، هیچ گاه به پاسخی دست نخواهد یافت. امروز هم اگر کسی اعتراض و سؤالی داشته باشد، حرفش شنیده شده و پاسخش داده می‌شود اما اگر غرضش تخریب و ضربه زدن باشد، راه به جایی نخواهد برد. مصداقش نیز تفاوت بین وقایع اخیر دانشگاه‌های شریف و علامه طباطبایی بود. در دانشگاه شریف مسأله برخی فحاشی و تخریب بود، در نتیجه چیزی عایدشان نشد اما در دانشگاه علامه، برخی واقعا سؤال داشتند و نتیجه گرفتند.

هفته گذشته سخنگوی جوان دولت، علی بهادری جهرمی به درخواست دانشجویان دانشگاه علامه به این دانشگاه رفت. پس از صرف ناهار با دانشجویان، قریب به سه ساعت با آنان در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق این دانشگاه گفت‌وگو کرد که بازخوردهای خوبی داشت. بهادری جهرمی در این رابطه می‌گوید: «قبل از شروع سخنانم، تعدادی از دانشجویان از سالن همایش خارج شدند، پرسیدم چرا از سالن خارج شدند، عده‌ای گفتند سلیقه‌شان این است که بیرون شعار دهند، من هم گفتم این را نمی‌پسندم ولی احترام می‌گذارم... موقع خروج با وجود مخالفت برخی، من اصرار کردم که آن عزیزان را هم ببینیم و چون سلیقه‌شان مختلف است از پاسخگویی به آنها منصرف نباشیم و در بین آنها حاضر شدم و حدود نیم ساعت نیز با آنها گفت‌وگویی داشتم».

ورای اینکه در جلسه مذکور چه سؤالاتی مطرح و چه پاسخ‌هایی دریافت شد، آنچه از فرامتن این قضیه حاصل شد بسیار خرسند کننده بود. در ایامی که دشمن دائما در حال خبرسازی از فضای ملتهب دانشگاه‌ها است، حضور سخنگوی دولت در دانشگاه علامه طباطبایی و پرسش و پاسخ با دانشجویان و همچنین حاضر شدن در بین جمعیت معترضی که بعضا فحش هم از زبانشان شنیده می‌شد، آبی بود مستقیم روی آتش رسانه‌های دشمن. نظیر این کار را چندی پیش رئیس جمهور با حضور در دانشگاه الزهرا انجام داد در حالی که رسانه‌های معاند در حال مانور خبری روی کشف حجاب و اعتراض بانوان این دانشگاه بودند.

 

حضور علی بهادری جهرمی در دانشگاه علامه

 

حضور به موقع در صحنه، ارائه روایت درست و واقعی از عرصه و همچنین تحکیم پیوند مردم با مسئولین دقیقا همان پدافندی است که می‌تواند مقابل حملات سنگین رسانه‌های دشمن تاب آورده و ما را به پیروزی برساند. هر شخصی به همراه تلفن همراهش می‌تواند یک راوی از ماجراهای این ایام باشد؛ دشمن از این وسیله سوء استفاده کرده و از مغرضان و معاندان داخلی خواسته اخبار خود را برایشان ارسال کنند؛ ما نیز باید از این مسأله به نفع خود بهره بگیریم و مسئولان با حضور خود و شنیدن حرف‌های کسانی که واقعا سؤال دارند، توسط همین معترضین رسانه‌ای شوند و در نتیجه اگر معترض مغرض و معاند نباشد، بدون تردید رسانه‌اش در مسیر حق و حقیقت خبرسازی خواهد کرد.

این حرکت هم از این جهت که به موقع بود و در مقابل دستگاه خبری دشمن خبرساز شد عالی بود و هم از این جهت که قفل ارتباط مسئولین با جوانان را شکست. این که در بین مسئولان رده بالا روحیه مردمی جربان دارد و نظر سنجی‌شان صرفا با نگاه کردن‌های صبح‌گاه از درون ماشین به چهره خندان مردم نیست، پیشرفتی است چشم گیر. سرکشی به 31 استان و صحبت مستقیم با مردم رویایی بدون واسطه با مشکلات قطعا حرکتی است رو به جلو و مسئول دانستن خود در مقابل سؤالات قشر جوان نیز در جهت تشکیل دولت اسلامی بسیار مفید است.

سید محمد متکلم
ارسال نظرات