۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۰۵۹۷

آخرین مهلت ثبت نام دوره تقریر نویسی درس خارج

آخرین مهلت ثبت نام دوره تقریر نویسی درس خارج
مسئول اداره ترویج و گسترش پژوهش معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، گفت: ثبت نام کارگاه تقریرنویسی درس خارج ۱۴۰۱ از ابتدای شهریورماه شروع و تا ۱۶ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد حسین محمدی با اعلام اینکه ثبت نام كارگاه تقریر نویسی درس خارج 1401 از ابتدای  شهریورماه شروع و تا 16 مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در اين دوره كه به منظور توانمندسازي طلاب سطوح عالي در جهت توليد و ارائه تقريرات قابل ‌استفاده و چگونگي بهره‌مندي از دفاتر و تقريرات پس از تدوين مطلوب آنها، برپا شده است، شرکت کنندگان با شيوه‌هاي گوناگون درس خارج و منابع مورد نياز آشنا می شوند.

وی هدف از برگزاري اين کارگاه را آشنايي و تسلط طلاب درس خارج بر تقرير دروس عنوان کرد و افزود: روش شناسی اجتهاد، روش شناسی فقه و اصول، شيوه‌هاي تدريس خارج فقه و اصول، اهميت، اهداف و جايگاه درس خارج و وظايف يک محصّل از جمله موضوعاتي است که در اين کارگاه بررسي و تبيين می شود.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: اصول و ويژگي‌هاي محتوايي يک تقرير خوب، طرح کلي حل يک مسأله فقهی و اصولي، آشنايي با منابع متداول علم اصول، فقه و دانش‌هاي مرتبط نيز، از موضوعات مورد آموزش در اين كارگاه است.

وی با اشاره به الزامي بودن اين كارگاه براي طلاب سال اول درس خارج، خاطرنشان كرد: مقطع درس خارج در واقع آخرين مرحله تحصيلي و يك گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد مي‌باشد كه در اين مرحله، يكي از بايسته‌هاي اساسي هر دانش ‌پژوه حضور در درس خارج و مكتوب نمودن بيانات استاد است و اگر به نحو شايسته مديريت شود، مي‌تواند منشأ آثار مفيد از جمله دست‌ به‌ قلم‌ شدن حرفه‌اي آنان شود.

مسئول اداره ترویج و گشترش پژوهش معاونت علمی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: این دوره به صورت حضوری برای طلاب مشهدی و به صورت مجازی برای طلاب شهرستانی در مهرماه  برگزار خواهد شد و زمان و مکان دوره از طریق پیامک به ثبت نام کنندگان در دوره اطلاع رسانی خواهد شد، همچنین طلاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این دوره به کانال که در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/taghrir1400   مراجعه کنند یابا شماره 32008464 تماس بگیرند.

گفتنی است، جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به دوره ها و کارگاه های پژوهشی به صورت روزانه در پيام رسان ايتا به آدرس  https://eitaa.com/howzehpajohesh  منتشر مي شود.

ارسال نظرات