۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۹۶۵۹
آیت الله کعبی:

خدمت به مناطق نفت خیز سرمایه گذاری است

خدمت به مناطق نفت خیز سرمایه گذاری است
نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم همت شبانه روزی دولت در تبدیل سیاست های کلی برنامه هفتم برای پیشرفت اقتصادی توام بر عدالت در حوزه نفت و گاز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دوشنبه در دیدار معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که در مرکز علمی حوزوی امام حسین اهواز برگزار شد، با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه هفتم پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی بویژه در حوزه نفت و گاز گفت: خدمات مناطق نفت خیز، شرکت نفت و گاز اروندان، و شرکت ملی حفاری در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی، هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری است که علاوه بر نتیجه ملی و استانی، باعث ثمراتی برای خود صنعت در آینده نزدیک خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هرچند پرداختن به موضوع مسؤولیت‌ های اجتماعی توسط صنعت نفت مهم است اما در کنار آن، هدایت و استفاده حداکثری و صحیح از این هزینه‌ها در جهت رفع مسایل استان و شهرهای محروم بسیار ضروری است که امیدواریم شهرداری‌ها به صورت ویژه و با دقت در جهت این امر بکوشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هرچند پرداختن به موضوع مسؤولیت‌ های اجتماعی توسط صنعت نفت مهم است اما در کنار آن، هدایت و استفاده حداکثری و صحیح از این هزینه‌ها در جهت رفع مسایل استان و شهرهای محروم بسیار ضروری است که امیدواریم شهرداری‌ها به صورت ویژه و با دقت در جهت این امر بکوشند.

آیت الله کعبی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم و موفقیت های بزرگ در بخش افزایش تولید نفت و گاز و جهش و تحول در قراردادهای بین المللی درحوزه نفت و گاز تاکید کرد: دولت بر تبدیل سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام بر عدالت در حوزه نفت و گاز، افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی در میادین مشترک، افزایش ضریب بازیافت در میادین مستقل و افزایش ارزش‌افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز همت بگمارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه سیاست های کلی برنامه هفتم در بخش پتروشیمی خاطرنشان کرد: تبدیل سیاست های کلی برنامه هفتم در بخش نفت و گاز به قانون برنامه و سپس تحول در ساختار بودجه بر اساس آن وظیفه ای شرعی و قانونی و باعث رشد و شکوفایی مادی و معنوی و عدالت است که خیر و برکت و رحمت برای کشور دارد و مسیر را برای ایران قوی و پیروزی های بزرگ در جهاد اقتصادی هموار می کند.

وی همچنین بر اجرای چند طرح عظیم اقتصادی ملی، پیشران، زیرساختی، روزآمد و مبتنی بر آینده‌نگری اشاره و بر پشتیبانی از نخبگان متخصص بومی و تحقق عدالت در مسؤولیت های مدیریتی تاکید کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر برنامه ریزی برای دست یابی به منابع آب شیرین در صنعت نفت از طریق بازچرخانی آبه های صنعتی و پساآب ابراز کرد: برنامه ریزی در این حوزه موجب صرفه جویی و بهره وری در مصرف آب خواهد شد.

وی بر توسعه صنایع پایین دستی نفت و کمک به اشتغال و موافقت با تاسیس پترو پالایش ها در همه شهرستانهای خوزستان نیز یادآور و بر هزینه نمودن از ردیف مسؤولیت های اجتماعی برای زیر ساخت ها، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال، مدیریت و نظارت صحیح بر مصرف آن تاکید کرد.

آیت الله کعبی در پایان خواستار پیگیری قول قطعی استخدام ۱۵۰۰ نفر از اقشار محروم جامعه توسط وزیر نفت در مراجعات مردمی شد و تصریح کرد: وزیر محترم نفت در نماز جمعه اهواز نامه های آنان را امضا کرده اند که این استخدام به طور عمده از اقشار محروم و نیازمند شغل پایدار است.

ارسال نظرات