۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۱۹۱۸۴
آیت الله کعبی:

ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت محقق می شود

ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت محقق می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت و عملیاتی سازی راه امام و رهبری همراه با بسیج تمام ظرفیت های ملی قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه طی سخنانی با اشاره به پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی بشریت، گفت: خداوند برپایه توحید، عدالت و کرامت انسان از بشریت می خواهد که جامعه ای سرشار از پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی بسازند که لازمه این کار عزم و اراده قوی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در همه میدان ها با اعتماد به خدا و تلاش می توان محیط پیرامون را سرشار از آبادانی و شکوفایی کرد، ابراز داشت: خداوند تحقیر و زندگی با ذلت انسان ها را نمی پسندد، لذا دستور به پیشرفت و قدرت دفاعی در مقابل کفار و مشرکین را داده است.

وی افزود: انسان مومن در راه عزت هزینه جانی، مالی و آبرویی می پردازد و راه کسب عزت، قدرت است، لذا تولید قدرت یک واجب شرعی است.

آیت الله کعبی جهل و فقر را از عوامل ذلت برشمرد و اظهار داشت: انسان جاهل، پست و حقیر می شود همچنین فقر برای انسان ذلت را در پی دارد.

استاد حوزه علمیه وجود حکومت طاغوت را از دیگر عوامل ذلت عنوان کرد و ادامه داد: طاغوتیان و ظالمان، انسان های دیگر را ذلیل و پست می کنند، از همین رو انسان مؤمن باید مبارز باشد و با حکومت طاغوت مبارزه کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار «هیهات من الذله» تصریح کرد: شیعه از امام حسین(ع) آموخته است که هرگز ذلت نپذیرد و درس مهم کربلا و عاشورا عزت در زندگی و وجوب مبارزه با مظاهر ذلت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید جامعه را قوی ساخت و از ذلت دور نگه داشت، خاطرنشان کرد: ایران قوی در پرتو گفتمان مقاومت و عزت حسینی و عملیاتی نمودن راه امام و رهبری با تلاش و اتحاد و بسیج تمام ظرفیت های ملی قابل تحقق است.

ارسال نظرات