۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۱۸۶۴۲
معرفی کتاب؛

بررشی از زندگانی و نقش الگویی حضرت رقیه

بررشی از زندگانی و نقش الگویی حضرت رقیه
کتاب سایه ماه بررشی از زندگانی و نقش الگویی حضرت رقیه سلام الله علیها است که نوشته حجت الاسلام هادی منش بوده و توسط انتشارات خادم الرضا (ع) به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب سایه ماه بررشی از زندگانی و نقش الگویی حضرت رقیه سلام الله علیها است که نوشته حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش بوده و توسط انتشارات خادم الرضا (ع) به چاپ رسیده است.

حجة الاسلام ابوالفضل هادى منش تلاش کرده است تا در کتاب «سایه ماه» با متنی ساده، نثری روان و جملاتی كوتاه و مناسب، ابتدا نگاهی بر رویدادهای مهم زندگانی حضرت رقیه علیها السلام افکنده، و دریچه ای به اقیانوس بیکران درد و رنج دخترک خورشید بگشاید و قطره ای از دریای معرفت و بینش او را در کام تشنگان زلال حقیقت جاری سازد. البته به دلیل نبود منابع کافی و محدود بودن شرح حال آن حضرت، نویسنده بیشتر به بیان شمه ای از زندگانی او همت ورزیده است تا مخاطب به تمامی مطالبی که نقل شده، اشراف یابد. از این رو بدون داوری در مورد اخبار نقل شده، به گردآوری آن دست یازیده است. همچنین به نقش مهم حضرت رقیه علیها السلام و همینطور دیگر كودكان بازمانده قیام عاشورا به عنوان پرچمداران و راویان عینی نینوا اشاره نموده است.

پس از آن به بررسی نقش الگویی حیات آن حضرت در زمینه تربیت فرزند پرداخته و با بهره گیری از روایت گوناگون، الگوهایی را که از حیات ایشان در تربیت فرزند می توان اتخاذ نمود، برشمرده است.

سپس نگاهی به مجالس سوگواری ایشان و رمز دلبستگی عامه نسبت به الهه اندوه دمشق و آسیب شناسی سوگواری ها افکنده و دورنمایی از حرم مطهر فرشته غم را ترسیم نموده است. در پایان سری به مدحت سرای او زده و با قطعه های ناب ادبی، کتاب سراسر درد و رنج ققنوس شکسته بال و پر آفتاب را بسته است.

علاقه مندان جهت خرید این کتاب می توانند به نشانی: قم خیابان صفائیه انتهای کوچه ۲۸ پلاک  ۲۸۴ مراجعه و یا با شماره تلفن های۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ / ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ تماس حاصل کنند.

بررشی زندگانی و نقش الگویی حضرت رقیه

ارسال نظرات