۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۱۶۱۱۰
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه لرستان

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه لرستان
لرستان- حجت الاسلام طباطبایی گفت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در 7۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود و در این راستا 60 مبلغ فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از تاریخ 8 مرداد لغایت 5 مهرماه 1401، مطابق با اول محرم لغایت آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در سه سطح اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف لرستان با بیان اینکه بر اساس ابلاغ ستاد مدیریت کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری لازم و ضروری است، افزود: هیأت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: برنامه های بصیرت عاشورایی در دو بخش، بخش اول اجرای برنامه‌ های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح یک، گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌‌های دهه محرم، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ دراولین جمعه ماه محرم  در روز جمعه 14 مرداد در 50 بقعه متبرکه شاخص استان، عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان 16 و 17 مرداد و مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در 18 مرداد از برنامه های بقاع سطح یک مجری طرح سوگواره عاشورایی است.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه احلی من العسل ویژه برنامه نوجوانان حسینی در روز پنج شنبه، 13 مرداد با همکاری ادارات آموزش و پرورش و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) و شام غریبان را از دیگر برنامه‌های اجرایی در بقاع سطح یک است.

وی گفت: همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم، عصر روز چهارشنبه 19 مرداد در بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام طباطبایی در زمینه برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه سطح دو نیز تصریح کرد: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع) و شام غریبان در بقاع مجری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی سطح سه نیز به برگزاری سخنرانی و عزاداری در شب‌های محرم در حد توان و ظرفیت و ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی(‌ع) و شام غریبان اقدام خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی خواند و گفت: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه دارای ظرفیت و مجری طرح بصیرت عاشورایی که در مناطق دارای جمعیت بوده و محل رجوع دستجات عزاداران حسینی هستند، اقامه می‌شود.

وی از مشارکت 60 مبلغ و روحانی در برگزاری بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: 20 نفر از این مبلغان اعزامی از قم و 40 روحانی بومی لرستان هستند.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: طرح شمیم حسینی با هدف اجرای نیات اطعام و توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند به ویژه مجاورین امامزادگان توسط هیأت های مذهبی شاخص جهت عمل دقیق به نیات واقفین خیر اندیش اقامه روضه حضرت امام حسین(ع) اجرا می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات