۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۱۲۴۶۲
در ساری برگزار شد؛

دوره مهارتی فن بیان و شخصیت شناسی طلاب خواهر حوزه علمیه

دوره مهارتی فن بیان و شخصیت شناسی طلاب خواهر حوزه علمیه
مازندران - مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری از برگزاری همایش دو روزه فن بیان و شخصیت شناسی ویژه طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران خبر داد.

خانم فاطمه طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش دو روزه فن بیان و شخصیت شناسی ویژه طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران خبر داد.

وی افزود: این دوره آموزشی دو روزه با هدف تقویت مهارت طلاب و بنیه فرهنگی و تبلیغی دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

خانم طالب زاده با اشاره به نقش پررنگ و برجسته مبلغان دینی در تقویت باور های دینی و اعتقادی جامعه خاطرنشان کرد: این افراد اثرگذار به عنوان تفکر تاثیرگذار و سرنوشت ساز در راستای پیشرفت و تعالی جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی، نقش بسزایی دارند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با بیان این که مبلغان دینی برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطب و ایجاد نفوذ کلام در فرد، نیازمند یادگیری رفتارهای مهارتی و تکنیک های فن بیان است، تصریح کرد: به همین دلیل شرکت در این دوره برای مبلغان دینی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که یک مبلغ دین می تواند در زندگی شخصی و اجتماعی هر فرد و یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: موفقیت در این بخش نیازمند ابزارهایی است که مهم ترین آنها فن بیان و مخاطب شناسی است.

خانم طالب زاده با اشاره به این که مبلغان دینی برای اثرگذاری در جامعه باید از شناخت مناسب نسبت به مخاطب خود برخوردار باشند، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی می تواند در شناخت و آگاهی بیشتر مبلغان نسبت به محیط تبلیغی و مخاطب شناسی اثرگذار باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با بیان این که در مسأله تبلیغ تنها اطلاعات علمی کافی نیست، خاطرنشان کرد: برخی از مبلغان با وجود داشتن اطلاعات علمی کافی، اعتماد به نفس لازم برای حضور در اجتماع و تبلیغ دین را ندارند و از این مهم باز می مانند.

وی از تداوم برگزاری این دوره آموزشی در ماه های آینده به صورت حضوری و مجازی خبر داد و تصریح کرد: این دوره های آموزشی فرصت مغتنمی برای تقویت مهارت های تبلیغی در میان طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات