۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۴۵۷
با هدف تبیین مسأله فرزند آوری برگزار شد؛

نشست تبیینی «فرزند تنهای من» در مدرسه علمیه امام حسین چالوس

نشست تبیینی «فرزند تنهای من» در مدرسه علمیه امام حسین چالوس
مازندران - نشست تبیینی «فرزند تنهای من» با هدف مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در خصوص فرزند آوری در مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نشست مشترک فرهنگی و پژوهش با موضوع «فرزند تنهای من» با هدف جهاد تبیین در مسأله مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در خصوص فرزند آوری در مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم اخوی، مدیر هسته علمی نوجوان و جوان مرکز مشاوره سماح در این نشست گفت: دشمن در سه زمینه تخریب ارزش ها با هدف تغییر فکر، تخریب الگوها با هدف بالا بردن سن و تک فرزندی و ویران سازی خانواده ها مانند نمونه های غربی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه خانواده بدون فرزند با کوچک ترین اختلاف، مستعد فروپاشی است، افزود: دین اسلام موافق ازدواج آسان و مخالف طلاق است در حالی که نوع تفکر در این زمینه در دنیای امروز متفاوت می باشد.

حجت الاسلام اخوی با اشاره به اینکه تک فرزندی گاهی به خواست خدا و خارج از تدبیر انسان و گاهی ارادی و با اراده افراد اتفاق می افتد، تصریح کرد: در آیه 49 و 50 سوره شوری، واژه «یهب« یعنی خدا می بخشد و چیزی را که خدا ببخشد بد نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود به آسیب های تک فرزندی اشاره کرد و گفت: عزت نفس کاذب برای کودک، انتظارات فراوان والدین از تک فرزند، حکمرانی کودک و نوجوان، ارتباط با جنس مخالف و عدم ظرفیت تحمل رقیب از جمله این آسیب ها است.

مدیر هسته علمی نوجوان و جوان مرکز مشاوره سماح با اشاره به اینکه بخشی ازدلایل والدین برای تک فرزندی راحت بودن، عدم وجود مزاحم، دنبال کردن موفقیت های فردی، مسائل اقتصادی و ضعف توحید افعالی است، تصریح کرد: لازم است نگاه و تفکرات افراد نسبت به این مسائل تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام اخوی با بیان اینکه مسأله جمعیت در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این خصوص کار تبیینی صورت گیرد، بیان داشت: دشمن با برنامه ریزی های متعدد در تلاش است مسأله تک فرزندی در جامعه را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه حوزوی در جهت تبیین مناسب مسأله جمعیت در جامعه رسالت مهمی بر عهده دارد، تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید با آگاهی دادن به جامعه توطئه دشمنان در این خصوص را خنثی کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات