۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۱۲۱۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد؛

اهمیت و جایگاه ورزش از دیدگاه اسلام

اهمیت و جایگاه ورزش از دیدگاه اسلام
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش از دیدگاه اسلام گفت: از دیدگاه رهبر انقلاب، امر به ورزش به منزله امر به معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران و مدیران باشگاه فرهنگی ورزشی آگات کاشان گفت: پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) برای سلامتی جسم امت خود اهمیت زیادی قائل بودند.

وی امر به معروف را از واجبات دین اسلام دانست و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند امر به ورزش به منزله امر به معروف است، گفت: نوجوانان و جوانان را به ورزش تشویق کنیم، زیرا تقویت جسم و روح، همان امر به معروف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کسب عناوین قهرمانی در میادین ورزشی داخلی و خارجی و مطرح و محبوب شدن در جامعه از راه ورزش را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ورزشکاران در کنار کسب عناوین قهرمانی و محبوبیت در دنیا تلاش کنند تا در آخرت نیز محبوب باشند.

وی با اشاره به اینکه در زیارت امین الله از خداوند می‌خواهیم تا ما را محبوب دنیا و آخرت کند، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاری کرد که هم در دنیا و هم در آخرت معروف و محبوب شد و خداوند و امام زمان(عج) نیز او را خریدند.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی به برخی راهکار‌های محبوب شدن در دنیا و آخرت اشاره کرد و ابراز داشت: کاری که برای خدا و رضایت خداوند باشد انسان را محبوب دنیا و آخرت می‌کند.

وی شرکت در امور خیریه برای رضایت خدا را ماندگار دانست و افزود: مدیران باشگاه‌های ورزشی که با هدف رضایت خدا برای ورزشکاران هزینه می‌کنند، نزد خداوند دارای اجر و پاداش دردنیا و در آخرت هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به محبوبیت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابراهیم هادی در دنیا و آخرت اشاره کرد و گفت: شهید ابراهیم هادی ورزشکاری بود که هم در میدان ورزشی و هم در میدان مبارزه با دشمن شجاع و قهرمان بود.

وی به لزوم دعوت از مسؤولان شهرستان برای مشاهده فعالیت‌های باشگاه فرهنگی ورزشی آگات کاشان و آشنایی با مشکلات و کمک به رفع آن اشاره کرد و افزود: براساس آیات قرآن تآثیرپذیری دیدن بیش از شنیدن است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات