۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۱۲۱۵۲
قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه:

تعامل با حوزه‌های علمیه در عرصه گردشگری دینی ضروری است

تعامل با حوزه‌های علمیه در عرصه گردشگری دینی ضروری است
اصفهان - حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی تعامل با حوزه‌های علمیه در امور گردشگری دینی را ضروری دانست و گفت: گردشگری دینی موثر در رفع بحران هویت تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آئینی که در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، گفت: تعامل با حوزه‌های علمیه در امور گردشگری دینی ضروری است.

وی یکی از آسیب‌های امروز جامعه را بحران هویت دانست و با تأکید بر اینکه با گردشگری دینی می‌توان هویت را تثبیت کرد، افزود: گردشگری دینی در رفع بحران هویت موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تسلط بر زبان دوم و سوم در حوزه گردشگری بویژه گردشگری دینی و وجود زیرساخت‌های خاص آن را ضروری دانست و اظهار داشت: حوزه گردشگری ایران با نگاه توحیدی و مسأله بین‌المللی می‌تواند به شکوفایی برسد.

وی افزود: بازدید از مناطق جنگی در راستای معرفی حماسه ایثار، شهادت و معنویت یکی از عرصه‌های گردشگری دینی است که بازدید کنندگان آن بویژه جوانان غیر مانوس با این حوزه‌ها را متحول و منقلب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی همچنین به لزوم ترویج معارف مذهبی و تمدن ایرانی در گردشگری اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران گردشگری کشور در مسؤولیت سخت خود با ایمان، توکل و توسل می‌توانند در مسیر ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت و تمدن ایرانی گام بردارند تا شاهد شکوفایی بیشتر در جامعه اسلامی و ایرانی باشند.

وی افزود: توسعه گردشگری دینی با محوریت معارف اهل بیت(ع) زیرساخت‌های لازم را ندارد به اینگونه که اگر زیرساخت‌های لازم در گردشگری دینی رعایت نشود آسیب جدی به کشور وارد خواهد شد و داشته‌های ما با بی توجهی به تهدید‌ها از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی توجه به بحث تهاجم فرهنگی در گردشگری را ضروری است دانست و اظهار داشت: در دهکده جهانی کسی می‌تواند کدخدایی کند که همه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها را ببلعد و یک فرهنگ را حاکم کند.

وی ادامه داد: هنر در گردشگری دینی دیدن تهدید‌ها و فرصت‌ها و مدیریت آن برای صدور تمدن ایرانی و اسلامی و حتی معرفی فرهنگ قرآن و اسلام جهان شمول به عنوان برترین کتاب و دین به جهانیان به شرط وجود زیرساخت‌های لازم است.

قائم مقام مدیرحوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: باور محکم و غنی نمی‌گذارد تا مغلوب فرهنگ‌های دیگر شویم.

لازم به ذکر است، نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آئینی با موضوع «نقش اماکن مذهبی در توسعه گردشگری دینی و ظرفیت‌های گردشگری»، در مجتمع خورشید اردهال کاشان برگزار شد.

شایان ذکراست، رونمایی از مجمع تشکل‌های گردشگری دینی، افتتاح دبیرخانه به طور رسمی و بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و دینی کاشان با حضور تشکل‌های دینی، افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه گردشگری دینی از جمله برنامه‌های نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آئینی در مشهد اردهال کاشان بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات