۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۰۸۷۵۴
رویدادهای هفته بسیج سازندگی استان قم؛

از اجرای طرح آبرسانی در مناطق محروم تا برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی

از اجرای طرح آبرسانی در مناطق محروم تا برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی
مسؤول بسیج سازندگی استان قم در تشریح فعالیت ۳۵۰ گروه جهادی این استان گفت: طرح‌های متونعی مانند آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، علیرضا ایراندوست رئیس بسیج سازندگی استان قم روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: رزمایش «جهادگران فاطمی» طی این هفته به صورت همزمان در سراسر کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

وی در ادامه با تبیین برخی فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قم گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل کمیته امداد امام (ره)احداث ۵۰ واحد مسکونی مددجویان در دستور کار است که از ابتدای سال جاری، عملیات ۱۰ واحد مسکونی آغاز شده و اسکلت بعضی از این واحدها در روستاهای خورآباد، جنداب، بستان، خلج‌آباد و کوه سفید، تکمیل شده‌است. 

ایراندوست با اشاره به طرح بسیج آبرسانی اظهار داشت: به صورت متمرکز تفاهمی ۲.۵ ساله بین سپاه و وزارت نیرو بسته شده و بودجه آن نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و به شرکت آب و فاضلاب هر استان نیز تخصیص یافته است که بر اساس آن بیش از هفت هزار روستا در کشور آبرسانی می شود و درروستاهای خیرآباد، قجه‌داغی و فیض‌آباد قم با عنوان خط قیام نیز در حال اجراست؛ در استان قم ۱۲ روستا شامل این طرح می شوند

رئیس بسیج سازندگی قم تصریح کرد: یک گروه جهادی، متولی ساخت مخزن ۷۵۰ مترمکعبی ایستگاه پمپاژ روستای بیدهند بوده و یک گروه دیگر نیز مخزن یکهزار و ۲۰۰ مترمکعبی روستای کرمجگان را عهده دار است که عملیات زیرسازی و خاکبرداری آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای ۸۳۰ متر خط آبرسانی به روستای تیره بخش کهک از روستا به مخزن نیز دیگر فعالیت‌ گروه‌های جهادی استان است.

ایراندوست افزود: گروه‌های جهادی در طرح ترمیم، مرمت و توسعه منازل ساکنان مناطق محروم، خانه دو شهید مدافع حرم در منطقه شیخ‌آباد و همچنین شهر جعفریه مرمت کرده‌ اند؛ در راستای گره گشایی از مردم مناطق محروم تیم دامپزشکی در دو روستای بخش قنوات خدمات دامپزشکی و مشاوره کشاورزی را ارایه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی کارهای زودبازده سه روزه، پنج روزه و در نهایت ۱۰ روزه را انجام می‌دهیم گفت: گروه جهادی دندانپزشکی در آسایشگاه معلولان و یکی از مدارس محروم مستقر خواهد شد.

ایراندوست در ادامه شمارش فعالیت های جهادی از لایروبی ۲ قنات و احداث کانال آبرسانی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی خبرداد و ابراز داشت: حواله‌هایی از طرف شرکت قیر اصفهان صادر شده که آسفالت معابر چند محله محروم قم نیز با همکاری شهرداری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی راه‌اندازی ۹۲ قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۲ قرارگاه متعلق به استان است که در هفته بسیج سازندگی فعالیت خود را در سطح شهر قم و روستاها آغاز خواهند کرد.

ایراندوست همچنین از برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: عرضه دستاوردهای مشاغل خانگی هدف از برگزاری این نمایشگاه است که از برنامه‌های هفته بسیج سازندگی است؛ این نمایشگاه از ساعت ۸ تا ۲۰ در امامزاده ابراهیم (ع) دایر خواهد بود.

وی اظهار داشت: نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان در نگارستان اشراق توسط روابط عمومی برگزار خواهد شد؛ ۱۰ جهیزیه به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال، در میان نوعروسان بی‌بضاعت نیز توزیع خواهد شد.

مسؤول بسیج سازندگی قم با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی و خیران استان در دیگر مناطق کشور گفت: ۴۳ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سی‌سخت احداث شده که ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آن توسط خیران قم تامین شده است.

ایراندوست با بیان اینکه شعبه دیگر بسیج سازندگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی است، گفت: در ۸ روستا امام روستا ساکن هستند و مباحث تبلیغی آن طبق توافقنامه ای با سازمان تبلیغات به عهده سازمان بسیج سازندگی است که روحانی با خانواده در آن روستا مستقر شده اند؛ خانه عالم روستا که از طریق خیرین هدیه شده یا از طریق سازمان تبلیغات تأمین شده به سازمان بسیج سازندگی منتقل شده است.

وی در پایان با اشاره به همکاری با پیمانکارهای انتقال آب گفت: برخی از فعالیت ها تخصصی بوده و به اهل فن واگزار می شود اما با مبلغی که توسط بسیج سازندگی اجرا می شود هیچ پیمانکاری حاضر نیست کار کند.

ارسال نظرات