۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۷۰۳۷۸۴
نماینده ولی فقیه در ساوه:

اعتبارات فرهنگی به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی هدایت شود

اعتبارات فرهنگی به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی هدایت شود
امام جمعه ساوه گفت: برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید هزینه کرد و اعتبارات فرهنگی به سمت و سوی کاهش آسیب‌ها هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید هزینه کرد و اعتبارات فرهنگی به سمت و سوی کاهش آسیب‌ها هدایت شود.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ دینی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: وقوع آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق یک بحران اجتماعی محسوب شده و باید برای کاهش آن جلسه بحران تشکیل داد.

وی افزود: در برخی شهرها از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود و به قدری قبح این معضل شکسته شده است که بجای جشن ازدواج شاهد برگزاری جشن طلاق در جامعه هستیم.

امام جمعه ساوه گفت: در شرایطی هستیم که ازدواج، فرزندآوری و طلاق به بحران تبدیل شده است و متاسفانه نگرشی در سال های قبل با شعار غلط فرزند کمتر زندگی بهتر در جامعه شکل گرفت و نتیجه آن این شد که جامعه به سمت سالمندی پیش رفت.

وی تصریح کرد: ضعف فرهنگ قرآنی و خداباوری موجب شده است تا از فرهنگ دینی فاصله گرفته شود و نتیجه آن کاهش بنیه اعتقادی خواهد بود.

ارسال نظرات