۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۰۱۷۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

لزوم معرفی حضرت حمزه به جامعه در قالب‌های هنری و رسانه‌ای

لزوم معرفی حضرت حمزه به جامعه در قالب‌های هنری و رسانه‌ای
رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) گفت: با برگزار مراسم در رثای حضرت حمزه(ع) در هیات ها، برگزاری شب شعر و ساخت فیلم باید ایشان را به جامعه و مردم معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) پیش از ظهر امروز در این همایش که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت حضرت حمزه(ع) در قرآن و روایات و آیه 19 سوره حج گفت: در 30 آیه از قرآن کریم به شخصیت ایشان اشاره شده است.

وی با توجه به روایات افزود: مرحوم مجلسی در روایتی نقل می‌کند که پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه(س) و حضرت حمزه(ع) را برای بیعت فراخواندند، حضرت حمزه(ع) عرضه داشت یا رسول الله (ص) ما که یک بار بیعت کرده ایم، این بیعت مجدد برای چیست؟ پیامبر خدا(ص) فرمود، این بیعت برای عهد و هم پیمانی با ولایت حضرت علی(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه منبع سوم برای شناخت حضرت حمزه(ع) را فرمایشات اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: امام سجاد(ع) در خطبه و روضه خود به عمویشان حضرت حمزه(ع) اشاره کردند و می‌فرمایند برای ما سخت گذشت، شهادت عمویم حضرت حمزه که دو دستش را قطع کردند و بعد ایشان را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به منابع شناخت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) ادامه داد: منبع دیگر برای شناخت آن حضرت، سخنان شعرا و حمزه نامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از عدم برگزاری مراسمی در رثای حضرت حمزه از هیات ها گلایه کرد و تصریح داشت: ۱۵ شوال شهادت حضرت حمزه (ع) است، با اینکه شهادت حضرت حمزه امر مسلمی است، اما هیچ گاه برای شهادت این شهید اثرگذار صدر اسلام، مراسمی گرفته نمی‌شود.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) در راستای تکریم و پاسداشت یاد و خاطره این صاحبه بزرگ رسول خدا(ص) عنوان کرد: لازم است نام فرزندان خود را حمزه بگذاریم و از این طریق جامعه و فرزندان خود را نسبت به سبک و سیره این شهید بزرگ صدر اسلام و عموی پیامبر(ص) ترغیب و تشویق کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به برگزاری شب شعر حمزه اظهار داشت: شب شعر یکی دیگر از کارهایی است که برای معرفی شخصیت حضرت حمزه(ع) باید صورت بگیرد، شب شعر حضرت حمزه را به مردم می شناساند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تکریم حضرت حمزه(ع) افزود:  ساخت فیلم و سریال یکی دیگر از کارهای لازمی است که برای شناخت سیره و سبک زندگی حضرت حمزه(ع) باید انجام شود، ساخت فیلم سبب می‌شود این شهید بزرگوار از غربت بیرون بیاید و مردم ایشان را بهتر بشناسند./پ202/

ارسال نظرات