۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۹۴۸۲۵
محمودی مطرح کرد؛

حمایت از زنان نابارور در طرح جوانی جمعیت

حمایت از زنان نابارور در طرح جوانی جمعیت
محمودی گفت: از این به بعد باید به سمت اجرایی کردن قانون برویم و رسانه ها و مردم باید اجرای این را مطالبه کنند تا مبادا این قانون هم به سرنوشت برخی قوانین دیگر دچار شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد جواد محمودی رییس کمیته مطالعات و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: باتوجه به اینکه جمعیت ایران رو به پیری است و ضرورت جلوگیری از این بحران از بدیهیات می باشد، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در جهت افزایش رشد جمعیت صورت نگرفته است.

محمودی با اشاره به مزایای این قانون بیان کرد: علاوه بر مشوق های مادی و معنوی برای حمایت از خانواده برای فرزندآوری می توان به تعیین نهاد متولی مشخص برای پیگیری موضوعات جمعیتی، لغو قوانین گذشته که در حوزه کاهش فرزندآوری جاری بوده است اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: از این به بعد باید به سمت اجرایی کردن قانون برویم و رسانه ها و مردم باید اجرای این قانون را مطالبه کنند تا مبادا این قانون هم به سرنوشت برخی قوانین دیگر همچون قانون تسهیل ازدواج جوانان دچار شود. به عبارت دیگر با عنایت به اولویت بحث جمعیت باید تمام تلاش ها به تامین اعتبار و اجرای درست این قانون معطوف شود.

رییس کمیته مطالعات با بیان لزوم توجه بیشتر به زنان نابارور ابراز داشت: در بودجه امسال یک مبلغی برای بیمه ناباروری گذاشته شده است و هر چند این مبلغ هنوزکاملا تخصیص داده نشده، اما طبق این قانون، بودجه برای بیمه ناباروری در بودجه سنواتی پایدار می شود و همه ساله باید مبلغی به آن تخصیص داده شود.

محمودی در پایان خاطرنشان کرد: بخش اعظم آنچه در این طرح آمده است، تجربیات سایر کشورهاست و البته باید بدانیم که تنها مشوقهای مادی نمی تواند منجر به اصلاح ساختار جمعیتی شود، زیرا علل عدم تمایل به فرزند آوری تنها مادی نیست و مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم مهم است و باید تغییراتی در آن اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات