۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۹۴۰۴۲
معاون تبلیغ مؤسسه امام سجاد تبیین کرد؛

شاخصه‌های دانش آموز تراز انقلابی

شاخصه‌های دانش آموز تراز انقلابی
حجت‌الاسلام صادقی گفت: معرفت و شناخت دینی، بصیرت، مهارت ورزی و مسؤولیت پذیری از جمله شاخصه‌های دانش آموز طراز انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام صادقی، معاون تبلیغ مؤسسه امام سجاد(ع) در گفت‌‎وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دانش آموز تراز انقلاب را می‌توان از نظریات امامین انقلاب معرفی کرد گفت: آنچه که ما از صحبت‌های رهبر انقلاب و پیش از آن‌ها از ائمه معصومین(ع) برداشت کرده‌ایم، ویژگی اول دانش آموز مسأله معرفت و  شناخت صحیح نسبت به مبانی دینی است؛ چون ما معتقدیم دین به معنای روش صحیح زندگی کردن است.

وی در ادامه بصیرت را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: دانش آموز باید بتواند با شناختی که پیدا کرده در حوادث، جریان‌ها و موج‌های مختلفی که در جامعه شکل می‌گیرد، مسیر درست را از غلط تشخیص بدهد.

حجت‌الاسلام صادقی نداشتن معرفت دینی را منجر به انحراف جوانان دانست و توضیح داد: نداشتن معرفت دینی و بصیرت باعث می‌شود بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها در هیجاناتی که گرفتار می‌شوند به بی‌راهه بروند و عاقبت و قیامت خودشان را خراب کنند؛ چرا که در این زمانه هجمه‌های شدیدی توسط گروه‌های مختلف مانند مذاهب و فرقه‌های نوظهور و تهاجم فرهنگی دشمنان بر روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: کرونا مثال خوبی است برای این موضوع، کسانی که در این مسأله ماسک زده باشند می‌توانند سلامت خود را حفظ کنند؛ اما اگر خودشان را مجهز به این دستگاه نکرده باشند، در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند.

معاون تبلیغ مؤسسه امام سجاد(ع) فرقه‌های نوظهور و فضای مجازی ولنگار را ابزار گمراهی نوجوانان و جوانان امروز دانست و بیان کرد: معرفت دینی و بصیرت همان ابزاری است که می‌تواند انسان را بیمه کند که برای جوانان ما امروزه کمرنگ شده است.

وی مهارت ورزی جوانان را یکی دیگر از شاخصه‌های نوجوان تراز انقلاب دانست و ادامه داد: نوجوانان ما نباید صرفاً به بحث محفوظات و آموزه‌های تئوریک بپردازند و از مهارت‌های عملی دور بمانند. ما با جوانان بیکاری روبرو هستیم به دنبال کار می‌گردند؛ اما فاقد مهارت لازم هستند.

حجت‌الاسلام صادقی مسؤولیت پذیری را مشخصه دیگری نوجوانان و دانش آموزان تراز انقلاب دانست و گفت: امروز شما می‌بینید شرکت‌های متعددی هستند که به دنبال کارگر می‌گردند. خیلی از مغازه‌ها با چند برگه آگهی روبرو می‌شوید که می‌گویند به یک شاگرد نیازمند هستیم.

وی افزود: بخشی زیادی از نوجوانان ما به دنبال فضای راحت طلبی هستند، وقتی مسؤولیت پذیری نباشد، جوان و آینده شما نمی‌تواند چرخ‌های اقتصاد را بگرداند./ت302/

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات