۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۳۵۹۶

اعترافات افراد دستگیر شده گفته‌های حزب الله درباره حادثه الطیونه را تایید کرد

اعترافات افراد دستگیر شده گفته‌های حزب الله درباره حادثه الطیونه را تایید کرد
یک مسئول ارشد حزب الله در گفتگو با تسنیم تاکید کرد که همه شواهد نقش سمیر جعجع و حزب نیروهای لبنانی در جنایت الطیونه را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا،حواشی مربوط به جنایت منطقه «الطیونه» بیروت که طی دو هفته گذشته انجام شد و برخی عناصر مسلح، شهروندان بی‌گناه لبنانی را که برای اعتراض به عملکرد قاضی پرونده انفجار بیروت مقابل کاخ دادگستری تجمع کرده بودند مورد هدف قرار دادند همچنان ادامه دارد و اطلاعاتی که از تحقیقات مربوط به این پرونده درز شده ، نقش حزب نیروهای نیروهای لبنانی به ریاست «سمیر جعجع» در این جنایت را ثابت می‌کند. در جریان این کشتار خونین 7 تن شهید و حدود 60 نفر زخمی شدند.

در همین راستا خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای با یکی از مسئولان ارشد حزب الله انجام داده است. حاج «محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای در حزب الله در گفتگوی اختصاصی با تسنیم تاکید کرد که از ابتدا انگشت اتهامات در جنایت الطیونه به سمت حزب نیروهای لبنانی بود و از آن زمان تاکنون نهادهای امنیتی مشغول جمع آوری اطلاعات هستند. به ویژه ارتش لبنان که مسئول برقراری امنیت در منطقه الطیونه بود و در این منطقه حضور داشت اطلاعات کاملی درباره جزئیات این حادثه و تحرکات مشکوکی که از شب قبل از جانب عناصر حزب نیروهای لبنانی وجود داشت و برخی سلاح و تجهیزات را به منطقه الطیونه و سایر مناطق لبنان منتقل کرده بودند و همچنین اطلاعات کاملی درباره روز حادثه و تنش‌های سیاسی بزرگی که در سطح کشور به وجود آمد، دارد.

وی افزود، حزب الله از همان لحظه اول اعتماد کامل به دستگاه قضایی لبنان داشت و بر این باور بود که قوه قضاییه با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نهادهای امنیتی با جدیت کافی تحقیقات را دنبال می‌کند. همچنین حکم دستگیری بسیاری در رابطه با این پرونده صادر شده و تاکنون تعداد زیادی از افراد تحت تعقیب دستگیر شده‌اند و در اختیار قوه قضاییه قرار دارند.

وی ادامه داد، اعترافات افراد دستگیر شده، همه گفته‌های حزب الله درباره حادثه الطیونه و اینکه این حادثه از قبل برنامه ریزی شده بود و همچنین تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان غیرمسلح را تایید می‌کند؛ ضمن اینکه آمادگی قبلی سازماندهی کنندگان این حادثه و سلاح و تجهیزاتی که داشتند بیانگر سوءنیت حزب نیروهای لبنانی است و عناصر این حزب به سمت غیرنظامیان تیراندازی کردند.

مسئول رسانه‌ای حزب الله در ادامه این گفتگو تاکید کرد، اظهارات بازداشت شدگان پرونده جنایت الطیونه، اتهامات علیه عناصر حزب نیروهای لبنانی و یک مقام ارشد امنیتی در منطقه الطیونه را که در تماس مستقیم با «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی بود ثابت و تاکید می‌کند که اتهامات در خصوص نقش حزب نیروهای لبنانی در جنایت الطیونه واقعی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات