۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۵۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

تمام عواید موقوفات در مسیر نیات واقفین هزینه می شود

تمام عواید موقوفات در مسیر نیات واقفین هزینه می شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی گفت: تمام عواید موقوفات در مسیر نیات واقفین هزینه می شود و هیچ کسی نمی تواند این نیات را تغییر و جابجا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز به مناسبت دهه وقف با روسا و اعضای اتاق اصناف کرمانشاه دیدار و گفت وگو کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست گفت: وقف یکی از مهمترین سنت های سفارش شده توسط خداوند متعال، قرآن کریم و رسول خدا(ص) می باشد، بنابراین اجرای عملی این سنت حسنه یکی از ضروریات و نیازهای جامعه اسلامی در شرایط کنونی باشد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: اگر بتوانیم که به معنای واقعی وقف و ثمرات بی شمار آن را بشناسیم، بی شک همه در بحث وقف برای سبقت گرفتن از همدیگر رقابت خواهیم کرد، زیرا وقف عامل اصلی از بین رفتن فقر در جامعه اسلامی و رشد اقتصاد خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: انتظار ما از همه مردم و کسانی که در املاک وقفی ساکن هستند و یا در حال تجارت می باشند، این است که نسبت به پرداخت اجاره های سالیانه و... دقت بیشتری داشته باشند زیرا این مبالغ که از این افراد دریافت می شود، هزینه امور عام المنفعه و کمک به ارتقا وضعیت معیشتی خانوارهای بی بضاعت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همچنین از اصناف درخواست می شود که در بحث وقف همواره یار و همراه اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان باشند، تا ان شاء الله بخشی از کارها انجام شود.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام عواید موقوفات در مسیر نیات واقفین هزینه می شود و هیچ کسی نمی تواند این نیات را تغییر و جابجا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این نشست در پایان سخنان خود گفت: تلاش اداره اوقاف کرمانشاه ودیگر استان های کشور این است که حقوق موقوفات ایفاد شود و در این زمینه خوشبختانه دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی با این اداره کل داشته و دارد./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات