۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۸۷۳۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فضائل و آثار عزاداری محرم در طول سال تداوم داشته باشد

فضائل و آثار عزاداری محرم در طول سال تداوم داشته باشد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی گفت: باید از ره‌توشه ماه‌های محرم و صفر استفاده کرده و فضائل و آثار عزاداری این ماه در طول سال تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در همایش خادمین حسینی که با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار شد، از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی هیئات و عزاداران حسینی در دهه نخست محرم قدردانی کرد.

وی ادامه داد: غالب هیئات مذهبی استان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم معنوی محرم را برگزار کردند و ان‌شاءالله در ادامه نیز اجرای برنامه‌های محرم و صفر با رعایت این نکات تداوم می‌یابد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در ادامه ایجاد امنیت و باهم بودن را اقدام ضروری و مطلوب عنوان کرد و گفت: رویکرد جامعه پردازی که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند درواقع یک حرکت و ارتباط مردمی و حضور آنان در انجام کارهای مختلف است.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه باید از ره‌توشه ماه‌های محرم و صفر استفاده کرده و فضائل و آثار عزاداری این ماه در طول سال تداوم داشته باشد، افزود: برای اثر مطلوب معنویت در جامعه باید اعمال و رفتارهای محرم گونه در جامعه ظهور و بروز دائمی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط موجود و همه‌گیری بیماری کرونا، خطاب به خادمین حسینی که در هیئات مذهبی فعال هستند، تأکید کرد با انجام و اجرای فعالیت‌های جهادی، در ایجاد فضای مناسب برای پیشبرد اهداف اسلامی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: فعالان و خادمان هیئات مذهبی همچنین باید نسبت به انجام فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا تلاش مضاعف داشته باشند و مردم را نیز به کمک و تأمین اقلام موردنیاز بیمارستانی ازجمله کپسول اکسیژن تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی همچون گذشته باید در میدان حاضر باشند و نسبت به تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز بیماران و فضاسازی مناسب تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: اگر بصیرت افزایی شایسته نسبت به نقش و اقدام ائمه معصومین(ع) انجام نشده و سیره زندگی آنان برای مردم تشریح نشود، به هدف غایی از عزاداری دست نمی‌یابیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات