۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۸۶۷۶۳
عاشورای انسان ساز؛

قیامی جاودان

قیامی جاودان
امام جمعه آران و بیدگل گفت: محرم ماهی است که امام حسین(ع) با قیام درمقابل ظلم٬ مکتب انسان ساز و جاودان عاشورا را بنیان نهاد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین سیدمحمد موسوی امام جمعه خمینی شهر در بزرگداشت ماه محرم اظهار کرد: این ماه بزرگ وپر فضیلت در واقع ماه احیای دین الهی و برپا داشتن فرایض فراموش شده الهی است و باید مداحان و سخنرانان این نکات را یادآوری کنند و این وظیفه بزرگ وخطیری است.

وی افزود: تاثیرگذاری مکتب عاشورا بر قیام‌های پس از آن و به خصوص در دفاع مقدس کشور ما باید واکاوی شود و همه بدانند دفاع مقدس ما در امتداد استکبار ستیزی امام حسین (ع) بود واین داستان ادامه دارد تا زمانی که ظلم حکومت کند این روال خواهد بود.

امام جمعه خمینی شهر به درس‌های عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر وقایع کربلا را به صورت یک بعدی و از منظر نبرد‌ها و جنگ‌ها بیان کنیم بزرگترین ضربه و صدمه را به این فرهنگ با عظمت الهی زده‌ایم و باید وقایع این جنگ را به صورت جزء به جزء برای مردم بیان کنیم تا اهداف قیام قابل فهم شود.

حجت الاسلام موسوی به مداحان و مبلغان توصیه کرد: در مداحی و سخنرانی‌های خود ار منابع مستدل و محکم استفاده کنند و از زیاده گویی حذر کنند که اگر واقعیت کربلا گفته شود دل آدم از شنیدن آن می‌لرزد و به تلاطم می‌افتد.

وی عاشورا را یک مکتب و یک سبک ویژه معرفی کرد و گفت: این قیام حرکتی حیات بخش برای جامعه اسلامی بود و مردم باید با این حرکت و قیام عاشورایی زندگی کنند تا بتوانند سبک زندگی ٬ منش و روش امام حسین (ع) را در زندگی خود به کار برند.
ارسال نظرات