۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۸۶۷۵۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

در جنگ رسانه ای مهم‌ترین اقدام، تقویت مطبوعات است

در جنگ رسانه ای مهم‌ترین اقدام، تقویت مطبوعات است
کرمانشاه - ماموستا مرادی با بیان اینکه واجب ترین امر در جنگ رسانه ها، تقویت مطبوعات است، گفت: امروز جنگ با قلم و نشریه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه امروز در دیدار جمعی از مدیران مسؤولان رسانه های مکتوب و مجازی کرمانشاه با اشاره به جایگاه مهم و غیرقابل انکار رسانه ها در زندگی بشر، بیان داشت: امروزه رسانه ها به عنوان یکی از ارکان اصلی جوامع بشری نقش بسیار حساسی دارند به نحوی که برای برخی از قدرت های جهانی رسانه یک ابزار فشار و سیطره محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: امروز جنگ با قلم و نشریه صورت می گیرد و زمان جنگ نظامی و تهاجم مسلحانه به اتمام رسیده است، از همین رو می بینیم که دشمنان این نظام تمام قدرت خود در برابر ایران اسلامی را در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی خلاصه کرده اند.

ماموستا مرادی با اشاره به اینکه منفعل بودن نشریات داخلی در برابر رسانه های بیگانه بسیار خطرناک است، گفت: بهترین دفاع در مقابل رسانه های معاند دشمن، حمله است، باید از داشته های فرهنگی و دینی برای تقابل با جهان غرب و دشمنان این انقلاب استفاده کنیم، نباید رسانه های ما تمام انرژی خود را صرف دعواهای داخلی و حزبی کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: رسانه ها می توانند با یک خبر افکار عمومی را سمت و سو دهند و بالعکس می توانند با یک خبر زمینه ساز یک واقعه و حادثه بزرگ در هر جامعه ای شوند، بنابراین شایسته است کسانی که به عنوان متولی رسانه شناخته می شوند از این علم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه حمایت های کافی از اصحاب رسانه در سال های اخیر صورت نگرفته است، تأکید کرد: رسانه ها زمانی می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند و افکار عمومی را مدیریت کنند که از بسیاری جهات مشکلی نداشته باشند، زمانی که یک خبرنگار دغدغه های ابتدایی زندگی اش را هنوز نتوانسته است برآورده کند، بی شک نمی تواند در حرفه خبرنگاری کارنامه موفقی داشته باشد.

ماموستا مرادی ادامه داد: هزینه کردن در حوزه رسانه و فضای مجازی در اصل نوعی سرمایه گذاری فرهنگی و تبلیغی بلندمدت است که ثمرات آن را بعد  از سالها خواهیم دید، لذا متولیان فرهنگی باید این مهم را همواره مدنظر داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم بگوییم که در جنگ رسانه ای بر دشمنان مستولی شده ایم که رسانه های ما به بلوغ کامل رسیده باشند، بنابراین واجب ترین امر در دنیای کنونی که دنیای جنگ رسانه ها است، تقویت مطبوعات محسوب می شود./1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
جامعه ای که به آخرت اعتقاد دارد،به رفاه وپیشرفت دنیوی ومادی نایل خواهد شد.
0
0