۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۸۶۷۴۶
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

مداحان انتقال دهنده معارف و حقایق دینی باشند

مداحان انتقال دهنده معارف و حقایق دینی باشند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: زمانی که مداح علم کافی درباره زندگی بزرگان دین داشته باشد می تواند به عنوان استادی مجرب معارف و حقایق دینی را به مخاطبان انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الاسلام حجت الله فاضلی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان و مسؤولان تشکل های دینی کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین کار مسؤولان تشکل های دینی و مداحان، حفظ شعائر دینی و اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در دهه محرم که حساس ترین ایام در سال برای هیأت ها و تشکل های دینی محسوب می شود، از این رو مداحان و تشکل های دینی باید به خوبی شرایط اجتماعی و فرهنگی را درک کنند و نسبت به معرفی دین و شریعت اقدامات لازم و البته درست را انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در مجالس عزاری حسینی به عنوان مداح حضور دارند باید چندین ویژگی بارز داشته باشند یکی از این ویژگی ها شناخت کامل از تاریخ اسلام به ویژه تاریخ زندگی ائمه اطهار(ع) است، زیرا عدم شناخت کافی از این موضوع باعث می شود که برخی از بدعت ها از طریق مداحی ها وارد دین شود.

حجت الاسلام فاضلی عنوان داشت: اما زمانی که مداح و روضه خوان علم کافی درباره زندگی بزرگان دین داشته باشد می تواند به عنوان معلم و استادی مجرب معارف و حقایق دینی را به مخاطبین انتقال دهد، بنابراین اهمیت و جایگاه علمیت مداحان برای جامعه اسلامی بسیار حیاتی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود دیده می شود که برخی از مداحان بدون هیچ گونه علم و دانشی و تنها برای ایجاد شور در بین عزاداران کلمات و سخنانی را در قالب مداحی بر زبان می آورند که نه پایه تاریخی دارند و نه سندیت دینی، بنابراین کار این مداحان می تواند شعائر واقعی دینی را عملا تغییر دهد.

حجت الاسلام فاضلی با تأکید بر اینکه مداح باید بر شعور عزاداران بیفزاید و سپس بر شور آنان، اظهار داشت: بسیاری از دشمنان دین اسلام به ویژه مذهب شیعه از طریق بی علمی و عدم اطلاع مداحان خواسته های خود را به مخاطب تلقین می کنند زیرا در این روش بهتر می توانند مخاطب را تحت تاثیر اعتقادات واهی و بی پایه و اساس خود قرار دهند، از همین رو کسی که مداحی اهل بیت(ع) را برعهده دارد باید کلمه کلمه اشعار خود را بررسی کند تا خدایی ناکرده شاهد نفوذ مطالب بی پایه و اساس و دین ستیز نباشیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نحوه برگزاری مراسم های محرم حسینی باید مطابق با دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: هدف از حضور در مجالس عزا و روضه خوانی کسب فیض از کرامات اهل بیت (ع) است، بنابراین شایسته نیست که در این مجالس به خاطر بی تفاوتی نسبت به کرونا شاهد به خطر افتادن سلامتی هم وطنان و عزاداران باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات